clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر اینترنت
event
1398/03/25
edit
کد خبر : 11,068
رقابت معناي جديدي يافته است

اینترنت 5G برای همه

rate_review
328 کلمه - زمان مطالعه: 1 دقیقه و 48 ثانیه
رایانش ابری، به مدلی می‌گویند که براساس شبکه‌های کامپیوتری مانند اینترنت فعالیت می‌کند. در اینجا، ابر به معنای شبکه‌ای وسیع از اینترنت است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند دامنه کاری خود را گسترش دهند.

descriptionتوضیحات بیشتر

 به گزارش عصر آی سی تی،  به طور قطع هر چه سرعت اینترنت بالاتر رود، این شبکه‌های ابری کار خود را بهتر انجام می‌دهند و گسترش بیشتری پیدا می‌کنند.  ظهور اینترنت پرسرعت 5G در بالا رفتن این قابلیت‌ها و گسترش تجارت بسیار مفد و کمک‌کننده است.
به گزارش رويترز،در حال حاضر، با توجه به گسترش شبکه‌های اینترنتی و اینترنت پرسرعت، هنوز هم نقاطی از جهان مانند برخی روستاها هستند که هنوز به اینترنت پرسرعت دسترسی ندارند. یکی از امکاناتی که به اقشار مختلف در نگهداری اطلاعات کمک می‌کند، سیستم ابری است. معمولا در نقاطی که اینترنت پرسرعت پاسخگو نیست و رساندن آن به افراد امکان‌پذیر نیست، از سیستم‌های ماهواره‌ای برای این منظور استفاده می‌شود که معمولا هزینه‌های بالایی را دربرمی‌گیرد و افراد برای دسترسی به آن و استفاده ازقابلیت‌های آن باید هزینه‌های گزافی بپردازند.
 
اینترنت پرسرعت 5G درواقع، نسل پنجم اینترنت پرسرعت از ارتباطات موبایل سلولی است که پیش از آن، نسل اینترنت 4G، 3G و 2G روی کار بودند و هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرند و کاربردهای خود را دارند. اما نسل پنجم اینترنت با سرعت بسیار بالایی که دارد، مزایای متعددی دارد که از این میان می‌توان به میزان سرعت بالای داده‌ها، کم شدن تأخیر در فعالیت کاربران و اتصال وسیع چند دستگاه به طور همزمان اشاره کرد که نسبت به قابلیت‌هایی که دارد، کاربران هزینه‌های بسیار مناسبی را دربرمی‌گیرد.
 
چیزی که 5G را از دیگر نسل‌های اینترنت متفاوت می‌کند، هدف طراحی و ساخت آن است به طوری که بیش از هر چیز برای خانه‌های مسکونی و مراکز تجاری طراحی و راه‌اندازی شده استاستفاده از یک شبکه سلولی به این شکل نیست که بتوان تنها چند دستگاه محدود را از طریق وای‌فای هات‌اسپات به هم متصل کرد؛ در عوض، با استفاده از نسل پنچم اینترنت می‌توان با توجه به سرعت بالایی که دارد، دستگاه‌های متعددی را به هم متصل کرد.
 
اینترنت 5G نوعی معادل کاربردی در بخش تجارت به شمار می‌رود. درواقع، 5G آنقدر نسبت به دیگر نسل‌های اینترنت متفاوت است که درست مانند این است که برای اولین‌بار برق اختراع شده باشد. دسترسی به پهنای باند سلولی به این معناست که در آن می‌توان از سیستم‌هایی بر پایه سیستم ابری برای آغاز خودکار سیستم‌ها استفاده کرد. با استفاده از اینترنت 5G بسیاری از کارها و اقداماتی که نمی‌شد تا مدت‌ها به دلیل سرعت پایین اینترنت انجام داد، امکان‌پذیر می‌شود. با این قابلیت، اتصال به دستگاه‌هایی که مجهز به اینترنت اشیاء هستند، توانایی کارکنان برای استفاده از دستگاه‌ها بالاتر رفته و کارفرماها هم می‌توانند به طور آنلاین فرآیندهایی را که در کارخانه اتفاق می‌افتد مشاهده کنند.

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.