clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر بازار
event
1401/08/25
edit
کد خبر : 31,631
در سال 2030 محقق می‌شود؛

بازار 14 میلیارد دلاری هوش مصنوعی خودرو

rate_review
293 کلمه - زمان مطالعه: 1 دقیقه و 38 ثانیه
طبق یک گزارش انتظار می‌رود اندازه بازار جهانی هوش مصنوعی خودرو در سال 2030 به بیش از 14 میلیارد دلار برسد.

descriptionتوضیحات بیشتر

به گزارش عصر آی.سی.تی، گزارش جدید «Grand View Research» حاکی است که اندازه بازار هوش مصنوعی خودرو با نرخ رشد مرکب سالانه 21.6 درصد در سال 2030 به 14.23 میلیارد دلار خواهد رسید.

براساس این گزارش، بکارگیری فناوری هوش مصنوعی در صنعت خودرو متأثر از عواملی چون ابتکارات دولت در زمینه رانندگی خودران و تقاضای فزاینده برای وسایل نقلیه است.

به علاوه، گسترش صنعت خودرو به احتمال فراوان باعث رشد بازار هوش مصنوعی خواهد شد. صنعت خودرو از هوش مصنوعی بهره برده و یکی از نخستین صنایعی است که از این فناوری برای تقویت و شبیه‌سازی رفتارهای انسانی استفاده می‌کند.

از جمله یافته‌های اصلی این گزارش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

- قابلیت‌های وسایل نقلیه خودران مجهز به هوش مصنوعی نظیر خودرانی، اتوپایلوت و پارک خودکار به دلیل نیاز به مداخله کم انسانی به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

- رشد مثبت بازار متأثر از معرفی نرم‌افزار ردیابی خودروست که امکان ردیابی بی‌درنگ خودروها در مکان‌های مختلف را فراهم کند.

- سرمایه‌گذاری سازندگان خودرو در هوش مصنوعی و لیدار در واکنش به تقاضای فزاینده برای خودروهای هوشمند بوده که باعث رشد کلی صنعت شده است.

- پیش‌بینی می‌شود آسیا اقیانوسیه شاهد بالاترین رشد سالانه در طول دوره پیش‌بینی باشد. اقتصادهای رو به رشد همراه با جمعیت انبوه باعث رشد خواهند شد.

این گزارش می‌افزاید ظهور استانداردهایی چون سیستم‌های کمک راننده پیشرفته (ADAS)، هشدار نقطه کور، کنترل کروز تطبیقی (ACC) همچنان تولیدکنندگان خودرو را به سمت هوش مصنوعی جذب می‌کند.

هوش مصنوعی زمانی که با محصولات، فرآیند تولیدی و زنجیره‌های ارزش صنعت تلفیق شود پتانسیل بسیار زیادی در صنعت خودرو خواهد داشت.

انتظار می‌رود استقرار هوش مصنوعی تا حد قابل توجهی به یک اکوسیستم حمل و نقل ایمن‌تر، پاک‌تر، کارآمدتر و قابل اعتمادتر منجر شود.

برای مثال، اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی در وسایل نقلیه خودران و متصل، ایمنی راننده، نظارت، آگاهی از موقعیت، راحتی و پیش‌بینی مسیر را بهبود می‌بخشند. این می‌تواند منجر به دستاوردهای قابل توجهی در زمینه عملکرد و کارایی نظیر بهبود جریان لجستیکی، روانی ترافیک و کاهش مصرف سوخت یا انرژی شود.

منبع: AutoTech  

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.