clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر شبکه های اجتماعی
event
1403/03/27
edit
کد خبر : 35,135

پروژه جمع‌آوری داده‌های کاربران متا تعلیق شد

rate_review
179 کلمه - زمان مطالعه: 0 دقیقه و 59 ثانیه
به گزارش خبرگزاری فرانسه شرکت آمریکایی متا که در 11 کشور اروپایی تحت پیگرد قانونی قرار دارد، طرح خود را برای استفاده از اطلاعات شخصی کاربرانش در برنامه هوش مصنوعی به حالت تعلیق درآورد.

descriptionتوضیحات بیشتر

عصر آی.سی.تی، به گزارش خبرگزاری فرانسه شرکت آمریکایی متا که در 11 کشور اروپایی تحت پیگرد قانونی قرار دارد، طرح خود را برای استفاده از اطلاعات شخصی کاربرانش در برنامه هوش مصنوعی به حالت تعلیق درآورد.

کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند روز جمعه اعلام کرد که "متا برنامه خود را برای آموزش مدل زبان توسعه یافته خود با استفاده از محتوای عمومی به اشتراک گذاشته شده توسط بزرگسالان در فیس‌بوک و اینستاگرام در اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا به حالت تعلیق درآورده است."

"متا" از هفته گذشته توسط انجمن "Nuep" اتریش تحت فشار قرار گرفته است تا برای حفظ حریم خصوصی کاربران، از اجرای طرج مذکور جلوگیری کند.

  در حالی که برخی از داده‌های عمومی قبلاً برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مولد استفاده می‌شدند، متا، به گفته انجمن اتریش، تصمیم داشت پا را فراتر بگذارد و از تمام داده‌های میلیاردها کاربر جمع‌آوری‌شده از سال 2007 «به‌طور کامل» استفاده کند.

استفاده از این داده‌ها در چارچوب «فناوری هوش مصنوعی آزمایشی بدون هیچ محدودیتی» و به گفته «Noib»، بدون کسب اجازه کاربران است، با وجود اینکه رضایت کاربران طبق مقررات حفاظت از داده‌های عمومی اروپا، اجباری است.




منبع: ایتنا

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.