clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر شتابدهی
event
1398/04/20
edit
کد خبر : 11,382
وزیر ارتباطات تاکید کرد:

سامانه طرح نو آفرین جاده ای برای تسهیل در رشد استارتاپ ها

rate_review
309 کلمه - زمان مطالعه: 1 دقیقه و 43 ثانیه

create سارا صفری

وزیر ارتباطات گفت: سامانه طرح نوآفرین جاده‌ای است که شرایط را برای رشد استارت آپ ها در مراحل اولیه فراهم می‌کند که بتوانند تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشته باشند.

descriptionتوضیحات بیشتر

عصر آی.سی.تی،  محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته با حضور در مراسم افتتاح سامانه طرح سامانه طرح نوآفرین ۹۸ اظهار داشت: این سامانه‌در دولت دوازدهم به تصویب رسید و ما در راستای تأیید آن جلسات زیادی با فعالان استارت آپ ها داشته و تلاش زیادی برای تصویب آن انجام شد.

وزیر ارتباطات افزود: سامانه طرح نوآفرین جاده‌ای است که شرایط را برای رشد استارت آپ ها در مراحل اولیه فراهم می‌کنند که تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشته باشند. اگر استارت آپی به این مرحله برسد می‌تواند با حمایت نوآفرین تا سقف ۵ میلیارد تومان در پارک اقتصاد دیجیتال فعالیت کند و در نهایت مانند شرکت‌هایی در کشور فروش داشته باشد.

او با بیان اینکه نیازمند آینده قابل پیش بینی هستیم گفت: پیش بینی آینده حائز اهمیت است ولی استارت آپ ها در بطن کار خود پیش بینی ناپذیر هستند.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه می‌بایست شرایطی برای استارت آپ ها فراهم آید که آینده را پیش بینی کنند، بیان کرد: ممکن است شما استارت آپ ها سعی و تلاش خود را کنید ولی یا خاک حاصلخیز نباشد یا بذرتان مشکل داشته باشد و یا محصولتان را آفت بزند و یا حادثه‌ای حاصل کارتان را به هم بزند.

او عنوان کرد: ما باید شرایط قابل پیش بینی برای استارت آپ ها فراهم کنیم. قابل پیش بینی بودن به ما کمک می‌کند که آینده خود را بهتر ببینیم.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: دیدن آینده امنیت بیشتری را در کار فراهم می‌کند. فراهم کردن زیست بوم مناسب برای استارت آپ هااز سوی دولت، موجب می‌شود که اگر کسب و کاری راه اندازی شد کمتر کسی بدنبال شکایت در مسیر شان باشد.

او با اشاره به سختی های فراوان اکوسیستم استارت آپ ها گفت: ما بدنبال ایجاد یک ایران هوشمند با آینده‌ای روشن هستیم. ما پارک‌های اقتصاد دیجیتالی را بوجود آوردیم که نمونه آزمایشی آن در مشهد راه اندازی شده است.

جهرمی گفت: امیدواریم با کمک کارآفرینان و حمایت‌های دولت شرایطی را برای رسیدن به ایران هوشمند فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات در پایان خاطرنشان کرد: در این مسیر چالش‌های زیادی وجود دارد و دیدگاه‌ها تغییر کرده اما کارآفرینان باید بدانند دولت در چه مسیری کمک می‌کند و درچه مسیری کمک نمی‌کند. ما تلاش می‌کنیم مسیر کارافرینان قابل پیش بینی باشد ولی مسیر پردردسری است

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.