clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر شتابدهی
event
1398/10/26
edit
کد خبر : 17,159

توسعه تعاملات شرکت‌های دانش بنیان ایران با ۴ کشور

rate_review
314 کلمه - زمان مطالعه: 1 دقیقه و 44 ثانیه
معاون ارتباطات و امور بین‌الملل صندوق نوآوری و شکوفایی از ایجاد صندوق مشترک بین ۴ کشور روسیه، چین، هند و اتریش خبر داد.

descriptionتوضیحات بیشتر

عصر آی.سی.تی، یاسر عرب نیا در نشست توسعه تعاملات شرکت‌های دانش بنیان پیشگام در ۴ کشور روسیه، چین، هند و اتریش  گفت: از رایزن فناوری روسیه برای نهایی شدن ایجاد صندوق مشترک فناوری درخواست کمک داریم.

او افزود: در چین یک برنامه اجرایی Action Plane برای افزایش تعاملات از طرف ایران پیشنهاد شده و از رایزن فناوری چین برای نهایی شدن این برنامه اجرایی تقاضای همکاری داریم.

عرب نیا خاطر نشان کرد: در هند نیز مذاکرات اولیه برای ایجاد دفتر تجاری صورت گرفته است و از رایزن فناوری تقاضا داریم که برای تشکیل صندوق فناوری کشورهای عضو جنبش عدم تعهد کمک کنند.

به گفته او، تشکیل صندوق مشترک نوآوری با کشورهای همجوار، ارائه سرویس‌های ارزی، شبکه‌سازی بین‌المللی، بهره‌برداری از ظرفیت اتحادیه‌ها و ائتلاف‌های منطقه‌ای، تامین مالی پروژه‌های استراتژیک مشترک و ارتقای حجم صادرات از برنامه‌های آتی صندوق نوآوری است.

دومین فراخوان طرح‌های پژوهشی مشترک ایران و روسیه منتشر شد

همچنین صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد پژوهش‌های بنیادی روسیه  در دومین فراخوان مشترک خود، از پروژه‌های پژوهشی مشترک در زمینه‌های علمی حمایت می‌کند.

ریاضیات، فیزیک و اخترشناسی، شیمی و مواد پیشرفته، زیست شناسی، بیو انفورماتیک و علوم شناختی، علوم زمین (با تمرکز بر مطالعات قطب جنوب و دریاچه خزر)، تاریخ، باستان‌شناسی، قوم‌شناسی و انسان‌شناسی، اقتصاد، زبان‌شناسی و مطالعات فرهنگی،  فناوری اطلاعات، سیستم‌های کامپیوتری و هوش مصنوعی، مکانیک و هوافضا مطالعات پیشرفته نفت و گاز حوزه‌های علمی هستند که محققان می‌توانند بر اساس آن طرح‌های تحقیقاتی خود را ارسال کنند.

شرکت در این فراخوان از 25 دی ماه آغاز شده است و محققان تا 6 فروردین ماه سال آتی برای ارسال طرح‌های خود فرصت دارند.

در این فراخوان آمده است که پژوهشگر اصلی ایرانی باید عضو هیأت علمی یکی از دانشگاه‌ها یا پژوهشگاه‌های ایران باشد و پژوهشگر اصلی روسی نیز باید در یکی از پژوهشگاه‌ها یا دانشگاه‌های کشور روسیه اشتغال داشته باشد. علاقمندان برای کسب اطلاعات و شرکت در این فراخوان به سایت صندوق مراجعه کنند.

براساس این گزارش، نخستین فراخوان حمایت از طرح‌های پژوهشی مشترک میان صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد پژوهش‌های بنیادی روسیه در سال 1395 منتشر شد که بر اساس  آن 18 طرح پژوهشی مورد حمایت قرار گرفت.

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.