clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر شتابدهی
event
1398/11/16
edit
کد خبر : 17,786

حمایت های معاونت علمی از استارتاپ‌ها توسعه می یابد

rate_review
359 کلمه - زمان مطالعه: 1 دقیقه و 58 ثانیه
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مجموعه اقدامات متفاوتی را برای حمایت از استارتاپ ها دنبال می کند که بتازگی اختصاص اینترنت پرسرعت را برای شرکت های خلاق درنظر گرفته است.

descriptionتوضیحات بیشتر

عصر آی.سی.تی، ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه برنامه‌های حمایتی خود، اقدام به ارائه تخفیفات ویژه اینترنت پرسرعت به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های خلاق کرده است. این کار با همکاری مشترک ستاد و شرکت انتقال داده‌های آسیاتک عملیاتی می‌شود.

ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق یکی از اهداف ستادهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است. ارائه خدمات ویژه اینترنت پرسرعت هم با همین هدف و با امضای یک تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت آسیاتک پیگیری می‌شود.

بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر است که کلیه خدمات مورد تعهد آسیاتک با تسهیلات ویژه به استارتاپ‌هاي خلاق، دانش‌بنیان منتخب و مراکز شتاب‌دهی که همگی از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معرفی می‌شوند، ارائه شود.

بر اساس این همکاری مشترک، همه خدمات با تخفیفات ویژه به شرکت‌ها ارائه می‌شود شرکت آسیاتک موظف است که تحت مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و با رعایت استانداردهاي مصوب، مطابق فرمت‌ها و شرایط عادي، هر یک از خدمات مورد درخواست استارتاپ‌ها و شتابدهنده‌هاي معرفی شده از طرف ستاد را ارائه کند.

از کافه سرمایه تا بازار مجانی کارآفرینی

برپایی مجموعه نشست های«کافه سرمایه» از دیگر رویدادهایی است که در زمینه رشد برای استارتاپ ها و تسهیل جذب با همکاری ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دنبال می شود.

همچنین بوت کمپ‌های مختلفی به همت ستاد اقتصاد دیجیتال اجرا شده که به عنوان مثال بوت کمپ عفران در حوزه برنامه نویسی اپلیکیشن، تا پایان سال ۱۰۰نفر به صورت حضوری و هزار نفر به صورت آنلاین آموزش می دهد.

اپ بازار نیز یک بازار مجانی در دل بازار اقتصاد دیجیتال است، محلی برای تحریک تقاضا و مهارت آموزی به افرادی است که از این  برنامه استفاده می‌کنند و باعث اشتغال آفرینی در اکوسیستم کارآفرینی می شود.

البته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اجرا به هیچ عنوان ورود نمی‌کند و از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها حمایت می‌کند، معاونت علمی باعث می شود شرکت‌ها دیده شوند، بازار خود را پیدا کنند و حمایت‌هایی که از آنها صورت می گیرد باعث اشتغال شود.

رئیس مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز درباره کمک مادی و معنوی این مرکز از استارتاپها گفته است از زمان فعالیت مرکز شتابدهی نوآوری تا به امروز، حدود ۵۵ شتابدهنده با کمک این مرکز ایجاد شده است که در حال فعالیت هستند. این مرکز در دو حوزه مادی و معنوی از شتابدهنده‌هایی که تاییدیه مرکز را داشته باشند، حمایت می‌کند. در حوزه مادی، تسهیلاتی برای تامین فضا ارائه می‌دهد که مقدار هزینه آن بسته به حوزه کاری و جغرافیایی متفاوت است.

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.