clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر شتابدهی
event
1398/11/27
edit
کد خبر : 18,042

معرفی و توسعه محصولات دانش‌بنیان‌ها در بازار روسیه و ازبکستان

rate_review
326 کلمه - زمان مطالعه: 1 دقیقه و 48 ثانیه
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری چهارم اسفندماه امسال میزبان دانش‌بنیان‌هایی که قصد توسعه بازار محصولاتشان در روسیه و ازبکستان را دارند، است.

descriptionتوضیحات بیشتر

عصر آی.سی.تی، معرفی زمینه‌های همکاری میان ایران و دیگر کشورها دروازه توسعه بازار بین‌المللی محصولات ایرانی است. محصولاتی دانش‌بنیان که با علم روز و بر مبنای نیازهای فناورانه تولید شده است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم با نگاه به همین هدف مهم، اقدام به معرفی فرصت‌های همکاری فناورانه و تجاری ایران با کشورهای روسیه و ازبکستان کرده است.

در این رویداد فناورانه «خدمات حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در زمینه صادرات»، «فرصت‌های همکاری فناوری و تجاری با کشور روسیه» و «نمایشگاه دائمی و پایگاه صادراتی محصولات دانش‌بنیان حوزه کشاورزی و دامپروری در ازبکستان» به شرکت‌کنندگان معرفی خواهد شد.

روسیه تیرماه میزبان هیاتی تجاری و فناوری به ریاست معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ایران بود.

در این سفر ستاری با بیان اینکه همکاری در حوزه فناوری بين ايران و روسيه از طريق ساختاری ويژه، طی سال‌های اخير دنبال شده برلزوم همکاری های بیشتر دو کشور در این حوزه تاکید کرد و گفته بود: «فناوری‌های نوین نظیر نانو فناوری، بیوتکنولوژی، علوم هوا و فضا، علوم شناختی و انرژی‌های نوین سرعت توسعه و پیشرفت را برای آینده‌ای بهتر مهیا می‌کند.»

روسیه به‌عنوان یک‌قطب قدرتمند سیاسی و اقتصادی در همسایگی ایران قرار دارد که طی دهه گذشته به‌عنوان یک کشور دوست، فرصت‌های بی‌بدیلی برای توسعه مناسبات اقتصادی و سیاسی در اختیار ایران قرار داده و ایران نیز با تکیه‌بر حسن روابط، فرصت‌های همکاری متقابلی را در اختیار روسیه قرار دهد.

همین زمینه‌های همکاری بین دو کشور قرار است در این رویداد فناورانه به دانش‌بنیان‌های توانمند و علاقه‌مند به همکاری با این کشور ارائه شود.

همچنین مهدی قلعه‌نوی، رییس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پاییز 98  پس از سفر به ازبکستان با بیان این‌که به دنبال ایجاد پایگاه دائمی صادراتی ایران در ازبکستان هستیم، گفت: «سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم ازبکستان یا کسانی که شریک ازبکی دارند را برای همکاری با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری برای ایجاد پایگاه دائمی صادراتی ایران بررسی کردیم.»

به او، «عرضه و نمایش محصولات در اتاق نمایش به‌صورت دائمی حداقل برای مدت یک سال»، «ارائه خدمات ثبت شرکت و افتتاح حساب بانکی»، «ثبت دارو و محصولات»، «اخذ استانداردهای لازم کشورهای میزبان»، «انجام تحققیات بازار، بازاریابی و فروش محصولات»، «شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی کشورها»، «اعزام هیئت‌های خارجی به تهران» و «پذیرش شرکت‌های ایرانی در کشورهای هدف» ازجمله خدمات این پایگاه‌های صادراتی است.

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.