clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر شتابدهی
event
1399/06/17
edit
کد خبر : 22,988
ویژه /

ثبت 418 نیاز فناورانه شهری در سامانه «باهم»

rate_review
236 کلمه - زمان مطالعه: 1 دقیقه و 21 ثانیه
418 نیاز فناورانه و نوآورانه مربوط به حوزه شهری شناسایی و در سامانه «باهم» بارگذاری شد.

descriptionتوضیحات بیشتر

عصر آی.سی.تی، با انجام پروژه مطالعاتی مشترک بین شهرداری تهران و مركز تحقیقات سیاست علمی كشور ، ۴۱۸ نیاز فناورانه و نوآورانه شهری شناسایی و در سامانه «باهم» بارگذاری شده است.

براین اساس و با هدف پاسخگویی به نیازهای شناسایی شده تاکنون نزدیک به ۳۰۰ تفاهم‌نامه در موضوعات مختلف شهری و فناوری مابین شركت‌های مختلف نوآور و به ویژه شركت‌های دانش بنیان و زیرمجموعه‌های شهرداری تهران منعقد شده است و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

در شهریور ماه ۱۳۹۸ از طریق یک پروژه مطالعاتی، شناسایی و مستندسازی نیازهای فناورانه و نوآورانه شهرداری انجام شد و پس از آن سازمان فاوای شهرداری تهران و مرکز تهران هوشمند به عنوان متولیان هدایت و راهبری برنامه «تهران هوشمند»، اقداماتی در جهت ساماندهی و عملیاتی کردن رفع این نیازها انجام داده‌اند.

این نیازهای فناورانه و نوآورانه در قسمت مسائل فناورانه در سامانه «باهم» به نشانی baham.tehran.ir  بارگذاری شده است. تمامی این موارد با جزئیات معرفی شده و قابلیت اشتراک گذاری دارد. همچنین در جهت هوشمند ساختن فرآیند عرضه و تقاضا، فرمی با عنوان «پاسخ به نیاز» روی هر موضوع قرار گرفته است.

سامانه نوآوری و مشارکت شهروندی (باهم)  درگاهی برای بیان مسائل کلیدی شهر توسط شهروندان، ثبت طرح‌های مختلف در حوزه کسب و کار (استارتاپ) و ایجاد فضای تعامل بین استارتاپ‌ها با شهرداری تهران است.    

سامانه باهم به آدرس baham.tehran.ir با هدف ریشه یابی مشکلات توسط افراد خبره و دستیابی به راه حل‌های نوآورانه از طریق داده کاوی و تحلیل بهتر مسائل راه اندازی شده است.

این سامانه در موضوعات مختلفی مثل انرژی، گردشگری، آب و فاضلاب، زیباسازی، رویدادهای نوآور، پسماند و …. تقسیم بندی شده و به دنبال ایجاد فضای بحث و تبادل نظر در خصوص پیشنهادات یا مشکلات مطرح شده، امکان طرح ایده، راه حل و پیشنهاد است.

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.