clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر شتابدهی
event
1399/06/18
edit
کد خبر : 23,001
ویژه /

استارتاپ‌ها و شرکت های خلاق معدنی تقویت می‌شوند

rate_review
253 کلمه - زمان مطالعه: 1 دقیقه و 26 ثانیه
تفاهم‌نامه همکاری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با رویکرد حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت های خلاق معدنی به امضا رسید.

descriptionتوضیحات بیشتر

عصر آی.سی.تی، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برنامه‌های گسترده‌ای را برای تقویت حضور شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و استارتاپ‌ها در حوزه معدن و صنایع معدنی اجرا کرده است.

معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و ایمیدرو با هدف توسعه نفوذ فناوری در حوزه معدن و صنایع معدنی و حمایت مشترکی را از استارتاپ‌ها و شرکت‌های فعال حوزه معدن در دستور کار قراردارند و با انعقاد توافق نامه ای، تداوم این برنامه‌های حمایتی را به طور جدی تر دنبال می کنند.

بر اساس این تفاهم‌نامه دو نهاد برنامه‌های مشترکی را برای توسعه زیست‌بوم نوآوری در حوزه معدن، تدوین خواهند کرد و حمایت همه‌جانبه از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور فعال در حوزه معدن و صنایع معدنی دیگر محور این تفاهم دوجانبه است.

بکارگیری حداکثر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در داخل کشور و نفوذ فناوری‌های نوین در حوزه معدن و صنایع معدنی، دیگر محور این سند همکاری است.

همچنین دو طرف توافق کردند تا با شناسایی نیازهای فناورانه حوزه معدن،  از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور دعوت کنند که برای آنها راه حل‌های فناورانه عرضه کنند.

همکاری در ایجاد و راه اندازی مرکز نوآوری حوزه معدن و صنایع وابسته، همکاری در حمایت از کسب و کارهای نوپا و شتاب دهنده های این حوزه و همکاری در حمایت از طرح های مرتبط با افزایش بهره وری، از دیگر محورهای همکاری در این تفاهم‌نامه خواهد بود.

در مراسم امضای این تفاهم‌نامه که با حضور جعفر سرقینی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، اسماعیل قادری‌فر رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کامبیز مهدی‌زاده مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو، برگزار شد، دو طرف توافق کردند که با تشکیل کارگروه‌های مشترک، مسائل، مشکلات و چالش‌های شرکت‌ها و استارتاپ‌های نوآور این حوزه را شناسایی کنند و در جهت حمایت از آنها، چاره‌جویی کنند.

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.