clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر شتابدهی
event
1399/07/21
edit
کد خبر : 23,701
گزارش /

استارتاپ های برگزیده «ابربازی» معرفی شدند

rate_review
920 کلمه - زمان مطالعه: 4 دقیقه و 46 ثانیه

create فاطمه کامکار

8استارتاپ برگزیده اولین رویداد- مسابقه ابربازی در مراسم اختامیه معرفی شدند و قرار است این تیم ها مورد حمایت سرمایه گذاری ابرآروان و شناسا قرار گیرند.

descriptionتوضیحات بیشتر

عصر آی.سی.تی، مسابقه ابربازی با انتخاب ۴ تیم برای رتبه‌های اول تا سوم و اهدای ۵۵۰ میلیون تومان جایزه‌ نقدی از سوی بانک پاسارگاد و هلدینگ فناپ به این ۴ تیم و هم‌چنین سرمایه‌گذاری ۱/۵ میلیارد تومانی مجموعه‌ شناسا و شتابدهنده‌ تریگ‌آپ روی ۸ تیم منتخب رویداد به کار خود پایان داد.

ایده برگزاری رویداد ابربازی در بهمن سال گذشته مطرح شد ابرآروان در رویداد سوار بر ابرها از کلید خوردن ابربازی با توسعه‌ اکوسیستم ابری کشور خبر داد.ثبت‌نام متقاضیان شرکت در این مسابقه از اسفند ماه آغاز شد و تا پایان فروردین ماه، بیش از ۱۴۰۰ متقاضی در حوزه‌های برنامه‌نویسی، دیجیتال مارکتینگ، طراحی و توسعه‌ کسب‌وکار ثبت‌نام کردند.

در نهایت ۲۳۳ نفر به مرحله‌ تیم‌سازی رسیدند که به دلیل کرونا، بصورت آنلاین برگزار شد؛ درنهایت از میان ۲۰ تیم تشکیل‌شده، ۱۴ تیم متشکل از  ۷۹ نفر از شهرهای اصفهان، بابل، بابلسر، بندرعباس، بهشهر، تهران، کرج، رامشیر، قزوین، زنجان، شاهرود، شهر قدس، شیراز، لار، کاشان، مراغه، مشهد و یزد، توانستند تا خط پایان داوری این مسیر را ادامه دهند.

در مراسم اختتامیه رویداد ابربازی، تیم اسپکسا «ابزار مدیریت و به اشتراک‌گذاری محتوا» به مقام اول رسید. تیم‌های پاستا «دستیار توسعه‌ پروژه روی سرویس PaaS» و آرکپچا «ابزار جلوگیری از درخواست ربات‌ها برای حفظ امنیت» به‌طور مشترک در جایگاه دوم قرار گرفتند و تیم کلادیتور «مجازی‌سازی یک دسکتاپ برای بهره‌وری و امنیت بالاتر» به عنوان تیم سوم انتخاب شد. تیم اول ۳۰۰ میلیون تومان، تیم‌های دوم هرکدام ۱۰۰ میلیون تومان و تیم سوم ۵۰ میلیون تومان جایزه نقدی دریافت خواهند کرد.

هیئت ‌داوران اعلام کرده که ۵۰درصد از مبلغ کل جوایز نقدی، به تیم‌های منتخب داده خواهد شد و ۵۰درصد مابقی، پس از تحقق برنامه‌ تعهد‌ شده تیم‌ها در تکمیل محصول، ورود به بازار و جذب مشتری، در پایان شش ماه، پرداخت می‌شود. چهار تیم منتخب که مشمول این برنامه هستند، موظف به تحقق دست‌کم ۷۰درصد از برنامه‌ مورد تعهدشان (OKR) خواهند بود. این روند با این هدف تعریف شده است که تیم‌ها با جدیت مسیر اهداف تیمی و توسعه‌ی محصول را ادامه دهند.

محصولات تیم‌ها که همگی با ویژگی ابرزی (Cloud Native) تولید شده‌اند، پس از تکمیل و آمادگی ورود به بازار، در بازارچه‌ ابری آروان عرضه خواهند شد.

دریافت جایزه‌ نقدی جدا از روند جذب سرمایه و واگذاری سهام است و به‌ازای این جوایز نقدی، هیچ سهامی از هیچ‌یک از این چهار تیم دریافت نخواهد شد.

این چهار تیم، در کنار چهار تیم دیگر، از سوی شناسا و تریگ‌آپ دارای صلاحیت ورود به مرحله‌ی شتابدهی شناخته شدند و با ورود به این مرحله و رسیدن به بلوغ محصول، موفق به جذب سرمایه خواهند شد. شناسا و تریگ‌آپ برای این هشت تیم، در مجموع متعهد به سرمایه‌گذاری ۱.۵میلیارد تومانی شده است.

اسامی تیم‌های برتر

بنا بر اعلام ابر آروان هدف از مسابقه‌ ابربازی تنها شرکت تیم‌ها و برنده شدن و دریافت جوایز نقدی نبوده و  قرار بود با تفاهم میان ابر آروان و شناسا،  حداکثر ۱۰ تیم از تیم‌های شرکت‌کننده در رویداد برای سرمایه‌گذاری و شتابدهی انتخاب شوند.

درنهایت در پایان داوری مسابقه‌ ابربازی مجموعه‌ شناسا و تریگ‌آپ، ۸ تیم را که در حوزه‌های مدیریت محتوا و دیجیتال مارکتینگ، اینترنت اشیا، ذخیره‌سازی اطلاعات و پلتفرم‌های ابری محصول تولید کرده‌ بودند، برای ورود به مرحله‌ سرمایه‌گذاری و شتابدهی انتخاب کردند.

براین مبنا تیم اسپکسا (Spexa) ابزار مدیریت و به اشتراک‌گذاری محتوا (Content Collaboration Software)، تیم پاستا (PaaSTa) دستیار توسعه‌ پروژه روی سرویس PaaS، تیم آرکپچا (AR-Captcha) ابزار جلوگیری از درخواست ربات‌ها برای حفظ امنیت (Image Recognition Software)، تیم کلادیتور (Clouduter) مجازی‌سازی یک دسکتاپ برای بهره‌وری و امنیت بالاتر (Desktop as a Service)، تیم پسینو (PaaSino) دستیار توسعه‌ پروژه روی سرویس PaaS، تیم گوبین (Goobin) نرم‌افزار برگزاری کنفرانس آنلاین (Video Conferencing Software)، تیم کاسب (Kaseb) ابزار تحلیل محتوایی و دیجیتالی وب‌سایت (Content & Digital Analytics Software) و تیم جیرک (Jirak) پلتفرم نرم‌افزاری اینترنت اشیا (IoT Platform)دراین رویداد برگزیده شدند.

حمایت از سایر تیم‌های شرکت کننده

نکته حائزاهمیت اینکه سایر تیم‌ها که در مرحله‌ داوری موفق به دریافت جایزه‌ نقدی و جذب سرمایه نشدند، هم‌چنان با حمایت ابر آروان می‌توانند به تکمیل محصول خود بپردازند. در این مرحله خواهند توانست محصول‌شان را در بازارچه‌ ابر آروان عرضه کنند و از سوی ابر آروان به مجموعه‌های شتابدهی معرفی خواهند شد.

تیم سی‌وی فلو(CVFlow) تسهیل‌گر فرآیند جذب و استخدام (Applicant Tracking System)، تیم هلپکس (Helpex) نرم‌افزار پشتیبانی و تیکتینگ (Help Desk Software)، تیم ورک فولیو (Workfolio) سامانه‌ی مدیریت منابع انسانی (HR Management Suites Software)،  تیم فوریو (FourU) نرم‌افزار تست محصولات توسط کاربران واقعی (User Research Software)، تیم ویدت (Videt) سامانه‌ی مدیریت محتوای ویدیویی (Video CMS)و تیم باهم (Baham) نرم‌افزار برگزاری کنفرانس آنلاین (Video Conferencing Software) از دیگر تیم های شرکت کننده در این رویداد بودند که قرار است به تکمیل محصول خود بپردازند.

هیات‌داوران نخستین رقابت ابربازی متشکل از سعید احمدی‌پویا، مشاور ارشد توسعه کسب‌وکار و فینتک هلدینگ فناپ، پویا پیرحسینلو، ناخدای اجرایی و هم‌بنیان‌گذار ابر آروان، حامد ساجدی، مدیرعامل مجموعه‌ شناسا، مهرداد حداد، مدیریت امور فناوری‌های نوین بانک پاسارگاد، نعمت‌اله کلانتری، مدیریت امور زیرساخت فناوری اطلاعات بانک پاسارگاد و محمود کریمی، مدیرعامل شرکت فناپ‌پلاس بود.

انتخاب ایده‌های متناسب با نیاز بازار

طبق اعلام ابر آروان، یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در تولید محصولات، انتخاب ایده‌ متناسب با بازار بوده و تیم اجرایی ابربازی آروان، روند بررسی محصولات برتر ابری در دنیا و انتخاب فهرستی از متناسب‌ترین محصولات با نیاز بازار ایران را در چهار ماه انجام داد.

برهمین اساس در گام نخست، پس از بررسی محصولات ابری در دنیا از جمله محصولاتی از آژور، AWS، گوگل کلاد و IBM، فهرستی از ۱۳۰۰ ایده‌ اولیه‌ توسط تیم ابرآروان آماده شد. از این تعداد ایده، به تناسب نیاز بازار ایران ۴۸ ایده‌ نهایی انتخاب شده‌اند که در مرحله‌ تیم‌سازی هستند و درنهایت ۲۰ تیم روی ۱۶ ایده وارد مرحله‌ MVP شده است.

ابرآروان با اعطای زیرساخت، انتخاب ایده‌ محصولی، مربی‌گری و جذب اسپانسر و سرمایه‌گذار این تیم‌ها را همراهی کرده است. جدا از حامیان مالی و سرمایه‌گذاری رویداد ابربازی، برای اجرای این رویداد استارتاپ‌های دیگری در این رویداد همراهی کرده‌اند. از جمله کاربوم «همراه برای تست‌های شخصیت‌شناسی و آشنایی تیم‌ها». فرادرس «تامین محتواهای تخصصی آموزشی». رهنماکالج «تسهیل فرآیندهای ارزیابی و تیم‌سازی». کوئرا «بستر ارزیابی و حل چالش‌ها» و پادیوم «خریداری API تیم‌های ابربازی به‌مدت یک‌سال و تا سقف ۵۰ میلیون تومان».

کیفیت محصولات ارائه شده، تیم‌سازی خوب و انگیزه‌ بالای تیم‌های منتخب از ویژگی‌هایی است که به گفته‌ی داوران، انتخاب تیم‌های برتر و تیم‌هایی که مشمول سرمایه‌گذاری می‌شوند را دشوار کرده بود. طبق گزارش ابرآروان حاصل ۱۶ ساعت ارزیابی ارائه تیم‌ها و محصولات و ۲ ساعت هم‌فکری داوران درنهایت منجر به انتخاب تیم‌های برتر شد.

رویداد ابربازی شب گذشته به صورت آنلاین برگزار شد. البته حاشیه برگزاری آنلاین این برنامه قطع برنامه به مدت 15دقیقه بود که به گفته روابط عمومی ابرآروان دلیل این اختلال حمله‌ گسترده به زیرساخت آسیاتک بود .

بنابر اعلام تیم ابر آروان، به‌زودی در پایان پاییز ۹۹، ثبت‌ نام دومین رویداد ابربازی، آغاز خواهد شد.

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.