descriptionتوضیحات بیشتر
به گزارش عصر آی.سی.تی، اولین رویداد ابربازی پاییز ۱۳۹۹ برگزار شد و با دو سالانه شدن این مسابقه، ابربازی دوم، سال ۱۴۰۱ برگزار می شود.
شیوع کرونا در روند برپایی رویداد ابربازی ابرآروان اثر گذاشته و با توجه به پیچیدگی برگزاری و روند آماده سازی تیمهای برگزیده برای ورود به بازار، قرار است به صورت دوسالانه برگزار شود.
رویکرد اصلی مسابقه ابربازی ابر آروان، رشد استارتآپهای جدید حوزه ابری و توسعه اکوسیستم ابری کشور بوده و در اولین دوره برپایی آن بیش از ۱۴۰۰ شرکت کننده به رقابت پرداختند.
نخستین رویداد ابربازی مهر ماه 99 در زمینههای برنامهنویسی، طراحی، دیجیتال مارکتینگ و توسعه کسبوکار برگزار شد و ۱۴ تیم به مرحله پایانی رسیدند و در نهایت 8تیم موفق به ورود به فرآیند ارزیابی جذب سرمایه و شتابدهی با مجموعه شناسا و تریگآپ شدند.
در این رقابت محصولات ابری در حوزههای پلتفرم ویدیو، مدیریت سرمایه انسانی، محتوا و دیجیتال مارکتینگ، اینترنت اشیا، ذخیرهسازی اطلاعات و پلتفرمهای ابری تولید شدند.
تولید محصول پایدار، فرآیند ورود به بازار و جذب مشتری در روند توسعه و بالندگی استارتاپ های برگزیده مورد توجه بوده است و آخرین وضعیت تیمهای برتر ابربازی در پایان بهمن ۱۳۹۹ به شرح زیر است:
تیمهای اسپکسا، پاستا، کلادیوتر، گوبین و جیرک در حال مذاکره و توافق برای سرمایهگذاری هستند.
تیمهای آرکپچا و پاستا به سرویسدهی بازار رسیدهاند.
کلادیوتر، گوبین و اسپکسا در حال سرویسدهی اولیه هستند و نسخههای آزمایشی خود را منتشر کردهاند.
تیم پسینو در حال توسعهی فنی است و بیش از ۵۰درصد پیشرفت داشته است.
تیم «باهم» تصمیم دارد روی بازارچهی آروان، IaaS Image ارایه دهد.
سیویفلو تا بهار ۱۴۰۰ روی بازارچهی آروان نخستین نسخهی خود را ارایه میدهد.