clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
library_books
عصر شتابدهی
event
1400/05/06
edit
کد خبر : 27,557

رکورد پرواز با تاکسی هوایی برقی شکسته شد

rate_review
178 کلمه - زمان مطالعه: 0 دقیقه و 58 ثانیه
یک شرکت تجاری از ثبت رکورد پروازی جدیدی برای تاکسی هوایی برقی تولیدی خود خبر داد. این محصول با یک بار شارژ توانسته مسیری ۲۴۹ کیلومتری را طی کند.

descriptionتوضیحات بیشتر

عصر آی.سی.تی،  تاکسی هوایی برقی تولیدی شرکت جابی این مسیر ۲۴۹ کیلومتری را طی مدت ۷۷ دقیقه طی کرده و برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی فرایند نشست و برخاست را به صورت عمودی انجام داده است.

هدایت این تاکسی هوایی از راه دور و توسط یکی از خلبانان ارشد این شرکت به نام جاستین پینز انجام شده است. بعد از بلندشدن عمودی، بال‌های این هواپیما فعال شده و شش پره نیز به کمک آن آمده است.

باتری این هواپیما از جنس باتری‌های لیتیومی است. کاتد این باتری از نوع ۸۱۱ ان ام سی و آند آن از جنس گرافیت است. انتظار می‌رود تاکسی هوایی یادشده بتواند با باتری‌های یادشده بیش از ۱۰ هزار بار پرواز عادی را انجام دهد.

شرکت جابی از چهار سال قبل فعالیت جدی خود را برای تولید تاکسی‌های پرنده برقی آغاز کرده و در سال‌های اخیر برای ارتقای کیفیت و میزان شارژ باتری‌های این تاکسی‌ها تلاش زیادی کرده است. البته باید توجه داشت این پرواز بدون حضور سرنشین انجام شده و به طور قطع افزایش بار موجب کاهش مسافت طی شده خواهد شد. هنوز مشخص نیست استفاده تجاری از این محصول چه زمانی و با چه هزینه‌ای ممکن می‌شود.



منبع: خبرگزاری مهر

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.