clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر فناوری
event
1403/04/06
edit
کد خبر : 35,170

مذاکره متا و اپل برای توسعه هوش مصنوعی

rate_review
254 کلمه - زمان مطالعه: 1 دقیقه و 26 ثانیه
وال استریت ژورنال روز یکشنبه گزارش داد که متا پلتفرم، شرکت مادر فیس‌بوک، در حال بررسی یکپارچه سازی مدل هوش مصنوعی مولد خود با سیستم هوش مصنوعی برای دستگاه‌های آیفون است که اپل اخیراً از آن رونمایی کرد.

descriptionتوضیحات بیشتر

عصر آی.سی.تی، این اقدام در زمانی انجام می‌شود که اپل قصد دارد فناوری‌های سایر شرکت‌های هوش مصنوعی را به دستگاه‌های خود اضافه کند. در همین حین نیز گزارش‌هایی مبنی بر مذاکره در مورد مشارکت احتمالی با شریک خود در ابزارهای جستجو، گوگل، یکی از شرکت‌های تابعه آلفابت است منتشر شده است.

 همچنین انتظار می‌رود که سازنده آیفون در مورد مشارکت با سایر شرکت‌های هوش مصنوعی در مناطق مختلف مانند چین، جایی که چت جی‌پی‌تی توسعه یافته توسط OpenAI تحت حمایت مایکروسافت ممنوع شده است، وارد مذاکره شود.

وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش داد که شرکت نوظهور هوش مصنوعی Anthropic در حال مذاکره با اپل برای ادغام مدل‌های هوش مصنوعی مولد خود با فناوری‌های اپل است.

 اپل، متا و آنتروپیک هنوز به درخواست‌ها برای اظهار نظر در خصوص این همکاری‌ها پاسخ نداده‌اند.

این روزنامه گزارش داد که مذاکره‌ها به اتمام نرسیده و احتمال شکست این مذاکره‌ها نیز وجود دارد. وال استریت ژورنال می‌افزاید که معاملات با اپل به شرکت‌های هوش مصنوعی کمک می‌کند تا توزیع گسترده‌تری از محصولات خود را داشته باشند.

در این گزارش آمده است که اندازه سودهای مالی بالقوه نامشخص است، اما این مذاکرات شامل شرکت‌های هوش مصنوعی می‌شود که اشتراک‌های پریمیوم خدمات خود را از طریق Apple Intelligence می‌فروشند.

 یک منبع آگاه به رویترز گفت که استارت آپ Perplexity، یک موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی، در حال مذاکره با اپل در مورد مدل هوش مصنوعی مولد خود است.

اپل استراتژی هوش مصنوعی مورد انتظار خود را در این ماه اعلام کرد و خاطرنشان کرد که فناوری هوش مصنوعی جدید اپل را در مجموعه برنامه‌های خود از جمله سیری ادغام می‌کند و سیستم Chat GPT را به دستگاه‌های خود اضافه می‌کند.




منبع: ایتنا

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.