clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر نرم افزار
event
1403/03/27
edit
کد خبر : 35,136

گوگل با هوش مصنوعی، گوشی‌های اندرویدی را «ضد سرقت» می‌کند

rate_review
200 کلمه - زمان مطالعه: 1 دقیقه و 5 ثانیه
گوگل قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی، گوشی‌های اندرویدی را «ضد سرقت» کند.

descriptionتوضیحات بیشتر

عصر آی.سی.تی، این قابلیت که از ژوئیه برای کاربران برزیلی گوشی‌های اندروید ۱۰ و نسخه های بالاتر در دسترس خواهد بود، از هوش مصنوعی برای تشخیص سیگنال ها و رفتارهای مرتبط با سرقت گوشی استفاده می کند و در چنین شرایطی، صفحه گوشی را قفل می کند.

سه نوع قفل در این قابلیت وجود دارد: نخست آنکه هوش مصنوعی زمانی که گوشی احتمالا به سرقت رفته باشد، صفحه را قفل می کند. گزینه دوم این است که کاربر از راه دور و با استفاده از دستگاه دیگری می تواند گوشی خود را قفل کند. گزینه سوم نیز قفل خودکار گوشی پس از مدتی عدم دسترسی به اینترنت است.

مشکل سرقت گوشی در برزیل رو به افزایش است. بر اساس آمار رسمی، تعداد گوشی های مسروقه در این کشور در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل ۱۶.۶ درصد افزایش یافت و به حدود یک میلیون دستگاه رسید.

دولت برزیل پیشتر اپلیکیشن "سلولار سگورو" را برای گزارش و مسدود کردن گوشی های مسروقه راه اندازی کرده بود. تا آوریل گذشته حدود ۲ میلیون نفر در این اپ ثبت نام کرده و ۵۰ هزار گوشی نیز از طریق آن مسدود شده است.

قابلیت جدید گوگل که در گام نخست در برزیل آزمایش می شود، قرار است به تدریج برای کاربران کشورهای دیگر نیز عرضه شود. استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی سرقت گوشی می تواند کمک شایانی برای مقابله با این معضل باشد.

سرقت گوشی‌های همراه به دلیل ارزش و تقاضای بالای این محصولات، مشکلی فراگیر در بسیاری از کشورهاست.




منبع: ایتنا

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.