clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر شتابدهی
event
1398/07/10
edit
کد خبر : 13,821
به همت شبکه نوآفرینی پلنت صورت می گیرد؛

جذب استارتاپ های «اینشورتک» با هدف تقویت صنعت بیمه کشور

rate_review
514 کلمه - زمان مطالعه: 2 دقیقه و 44 ثانیه

create فاطمه کامکار

فراخوان چرخه اول جذب تیم ایده در شبکه نوآفرینی پلنت در حوزه اینشورتک (فناوری های بیمه ای) اعلام شده و براین اساس استارتاپ ها و گروه های خلاق از 8تا 25 مهرماه برای ثبت نام فرصت دارند.

descriptionتوضیحات بیشتر

عصر آی.سی.تی، شبکه نوآوری پلنت در حوزه اینشورتک، به‌ دنبال جذب تیم‌هایی با ایده‌های نو در حوزه بیمه و صنایع و کسب‌وکارهای این حوزه است تا با ارائه راهکارهای نوآورانه به شرکت ها به تسهیلگری در این صنعت بپردازد و گامی در جهت توسعه کارآفرینی و رونق در این حوزه برداشته باشد.

این شبکه به عنوان اولین مرکز نوآوری در صنعت بیمه، کار خود را در سوله سوم کارخانه نوآوری آزادی آغاز کرده و در پی ارائه راهکارهای نوین به بازیگران صنعت بیمه است. شبکه پلنت در اولین دوره شتابدهی خود به دنبال جذب تیم های خلاق صنعت بیمه است تا بتواند در قالب یک کسب و کار نوآورانه زمینه را برای تقویت صنعت بیمه فراهم کند.

اصطلاح اینشورتک از ترکیب دو کلمه بیمه و فناوری Insurance  و Technology تشکیل شده وبخشی از فینتک (Fintech) می باشد که به نوآوری‌های فناوری در صنعت بیمه تمرکز دارد. اینشورتک در حال تغییر صنعت بیمه به سمت تکنولوژی‌های جدید جهت بهبود تجربه مشتری، تسهیل استراتژی مدیریت و افزایش رقابت در این حوزه می‌باشد و استفاده از اینشورتک‌ها از سال ۲۰۱۶ بسیار سرعت گرفته است و همچنان در مراحل اولیه رشد خود قرار دارد.

راهکار نوین در اینشورتک‌ در فرآیند شناختن صنعت بیمه، دارا بودن دانش بیمه‌ای و درنهایت ارائه راهکار بهتر برای این صنعت است تا به طور مشترک شرایط بهتری را برای بیمه‌گذاران وشرکت‌های بیمه‌ای فراهم کند.

هم اکنون تعداد اینشورتک‌ها در اکوسیستم فین‌تک ایران کمتر از ۱۰ مورد بوده و بسیاری از آنها اینترنت اشیاء را وارد صنعت بیمه کرده‌اند و تلاش کرده‌اند با فناوری‌های جدید مشکلات مردم را کاهش دهند. این فناوری‌ها بیشتر در بیمه‌های خودرو و حوادث به کار گرفته شده و در تشخیص نوع خسارت، تفسیر رفتار راننده و حتی پیشگیری از تصادف به کار می‌روند.

اینشورتک به عنوان بازوی نوآوری صنعت بیمه، توانسته است کمک بزرگی به شرکت ها و همچنین سهولت بسیار زیادی برای مشتریان این صنعت در سطح جهانی به ارمغان بیاورد. چنانکه اکوسیستم بیمه ای کشور به دلیل استفاده از سازوکارهای بوروکراتیک و روش های سنتی به کهولت و استهلاک افتاده و کارایی سابق را ندارد، به همین دلیل نیاز ورود تکنولوژی و کسب‌وکارهای نوپا به این صنعت بیش از پیش احساس می‌شود.

بر اساس شرایط  و اولویت های اعلام شده در فراخوان شبکه نوآفرینی پلنت، استارتاپ ها و صاحبان تیم ایده ای که در حوزه صنعت و اینشورتک ، تک ارزش افزوده ایجاد کنند و یا بتوانند به صنعت بیمه خدمات ارزش افزوده ای به صورت مستقیم یا واسطه ای ارائه کنند، می توانند در این این رویداد شرکت کنند.

همچنین استارتاپ هایی که در حوزه های سلامت، حمل و نقل، گردشگری و ... فعالند نیز می توانند با قرارگرفتن درکنار محصولات بیمه ای، منجر به خلق محصول یا راهکار نوآورانه جدید در صنعت بیمه شوند. براین اساس درخواست ها تا 48 ساعت پس از ارسال، مورد بررسی قرارگرفته و در صورت تایید مستندات تا 7روز برای ارائه اولیه دعوت می شوند.

روال پذیرش تیم‌ها در دوره شتابدهی پلنت به ترتیب شامل ثبت نام اولیه (طول مدت ثبت نام پلنت، سه هفته است)،  ارزیابی مقدماتی (بررسی هم‌سو بودن با چشم‌اندازهای پلنت)،  ارائه اولیه و آماده‌سازی نهایی ،  ارائه به داوران، معرفی به کمیته سرمایه‌گذاری و  عقد قرارداد خواهد بود.

تیم‌های صاحب ایده و علاقه‌مند به شکل‌دهی کسب‌و‌کار خود در پلنت می‌توانند از ۸ تا ۲۵مهرماه ۹۸ درخواست خود را روی Plannet.ir/register ثبت نمایند.

شبکه پلنت در حمایت از استارتاپ های حوزه بیمه تسهلیگری و مزایایی را درنظر گرفته است که ایجاد  فضای کاری تخصصی در سوله‌ کارخانه نوآوری آزادی،  دسترسی به مشاوران حوزه، بهره گیری از  شبکه منتورینگ خاص اینشورتک،  دسترسی به مدیران ارشد صنعت بیمه ای کشور،  برگزاری رویدادهای مرتبط با  توسعه کسب‌و‌کار، تامین سرمایه‌ اولیه و تامین نیازهای نقدی و غیرنقدی شکل‌دهی کسب‌و‌کار،  شبکه سازی و ارتباط با بازیگران کلیدی اکوسیستم نوآوری و صنعت بیمه،  تداوم حمایت تا حصول نتیجه و معرفی به سرمایه‌گذاران فعال در صنعت بیمه از جمله این خدمات می باشد.

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.