clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر شتابدهی
event
1398/07/23
edit
کد خبر : 14,300
ویژه / به همت معاونت علمی و فناوری صورت می گیرد؛

انتشار سلسله گزارش‌های بررسی تجربیات جهانی استارت‌آپ‌ها در حوزه هوشمندسازی

rate_review
417 کلمه - زمان مطالعه: 2 دقیقه و 15 ثانیه
سلسله گزارش‌های بررسی تجربیات جهانی استارت‌آپ‌ها در حوزه هوشمندسازی به همت معاونت علمی و فناوری منتشر می شود.

descriptionتوضیحات بیشتر

عصر آی.سی.تی، پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و مدیرمسئول انتشارات دانش بنیان فناور درباره کتاب‌های «بررسی تجربیات جهانی شرکت‌های استارت‌آپی» گفت: بررسی تجربیات جهانی در حوزه شرکت‌های استارت‌آپی شهر هوشمند یکی از کتاب‌هایی است که به همت این معاونت منتشر شده است.

مدیرمسئول انتشارات دانش بنیان فناور در ادامه با بیان اینکه این کتاب‌ها با هدف ارائه تجربیات جهانی استارت‌آپی برای توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری منتشر شده است، افزود: در ابتدای این کتاب شرح مختصری از فعالیت‌ها و برنامه‌های ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ارائه شده است.

کرمی با اشاره به دیگر موضوعات ارائه شده در این کتاب، گفت: شهر هوشمند، یک مفهوم در حال رشد از اواخر قرن بیستم است که کشور‌های توسعه یافته برای رسیدن به توسعه پایدار شهری و پاسخ به نیاز‌های شهروندان، سعی در پیاده سازی آن دارند.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری درباره اصطلاح شهر هوشمند، گفت: شاید در ساده‌ترین نوع تعریف می‌توان شهر هوشمند را به کارگیری فناوری به منظور ارتقای رفاه زندگی شهروندان، توسعه پایدار شهری و توسعه اقتصادی شهر‌ها دانست.

وی با اشاره به اینکه افزایش جمعیت شهرنشین تا سال ۲۰۵۰، می‌تواند برای شهر‌ها مشکلات زیرساختی فراوانی را به وجود آورد گفت: افزایش سطح رفاه، حفظ محیط زیست، استفاده بهینه از منابع شهری و کاهش آلودگی از مهم‌ترین اهداف شهر‌ها برای جلوگیری از بروز مشکلات در پی توسعه جمعیت شهرنشینی است. برای رسیدن به این مهم پیاده سازی شهر هوشمند را باید یک الزام برای آینده دانست.

 دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی درباره چالش‌ها و فرصت‌های کلیدی حوزه شهر هوشمند، گفت: «توسعه و بهینه سازی حمل و نقل شهری و تسهیل دسترسی و افزایش کیفیت وسایل نقلیه عمومی»، «خلق راه کار‌های نوین با کمک فناوری‌های جدید»، «افزایش آلودگی هوا در شهرها» و «ایجاد روش‌هایی برای پایش و کاهش آسیب به شهروندان» از جمله چالش‌ها و فرصت‌های کلیدی حوزه شهر هوشمند است.

وی ادامه داد: در این کتاب علاوه بر ارائه راهکار‌های هوشمندسازی شهرها، معرفی مختصری درباره استارت‌آپ‌های فعال حوزه‌های مختلفی، چون بازیافت، محیط زیست و آلودگی هوا، خدمات هوشمندسازی حمل و نقل شهری، خدمات برنامه ریزی و مدیریت شهری، هوشمندسازی شبکه زیرساخت و ... ارائه شده است.

کرمی با بیان اینکه هوشمندسازی شهر‌ها به سه گام بلند نیاز دارد، گفت: این گام‌ها به توسعه زیرساخت‌های متصل، توسعه برنامه‌های هوشمند تجزیه و تحلیل و فرهنگ سازی و ترویج استفاده عمومی بر می‌گردد. در این کتاب این سه گام به خوبی معرفی شده است.

گفتنی است، کتاب «بررسی تجربیات جهانی شرکت‌های استارت‌آپ در حوزه شهر هوشمند» به عنوان نخستین جلد از کتاب‌های سلسله گزارش‌های بررسی تجربیات جهانی استارت‌آپ‌ها است که توسط ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط مهدی محمدی، مهدی کاکاوند کردی، ملیکا مصلح و محبوبه ساعدی و تهیه و تدوین شده است. این کتاب توسط مرکز انتشارات دانش بنیان فناور منتشر و در ۵۰۰ نسخه در اختیار علاقمندان قرار دارد.

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.