clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
library_books
عصر شتابدهی
event
1398/09/06
edit
کد خبر : 15,679

بهره وری با کشت هیدروپونیک، شعار استارتاپ «گروتک»

rate_review
294 کلمه - زمان مطالعه: 1 دقیقه و 38 ثانیه

create فاطمه کامکار

کشت هیدروپونیک، محور فعالیت استارتاپ «گروتک» است که با رویکرد علمی کردن کشاوری و افزایش بهره وری در تولیدات محصول فعالیت می کند.

descriptionتوضیحات بیشتر

عصر آی.سی.تی، ایمان نیکفرجام، مصطفی باکویی و محمد مهدی مهدوی دانش آموختگان رشته مکانیک دانشگاه علم و صنعت هستند که استارتاپی با موضوع «کشت هیدروپونیک» (کشاورزی بدون خاک) را در مرکز نوآوری نیتروی دانشگاه علم و صنعت راهبری می کنند.

ایمان نیکفرجام درپاسخ به این پرسش که نقطه شروع این استارتاپ از کجا آغاز شد، به عصر آی سی تی می گوید: پروژه پایان نامه اعضای تیم، جرقه ای برای ارائه طرح اولیه این استارتاپ با تمرکز بر تغذیه کشت هیدوروپونیک بوده است چراکه بهره وری بالای محصولات درکنار 90 درصد کاهش مصرف آب از ویژگی های اصلی این سبک کشاورزی است.براین مبنا تیم ما از سال97 برروی دستگاه تغذیه تمرکز کرد و بازار هدف مان را گلخانه های کوچک و متوسط قرار دادیم و اکنون با شتابدهنده اکسیژن فعالیتمان را پی می گیریم.

به گفته بنیانگذار این استارتاپ، اعتماد به دانش در این مسیر پیشران حرکت استارتاپ گروتک بوده و نیاز بازار به خروجی نهایی محصولات که تولید محصول بیشتر با آبیاری اندک است با توجه به معضلات کم آبی در ایران مورد توجه است.

او چالش تیمش را تاثیر قیمت دلار بر سنسورهای وارداتی موردنیاز برای تولید محصول عنوان کرده و اعتمادسازی برای کشاورز و مصرف کننده را رکن مهم دیگری دراین بین می داند.

محمدمهدی مهدوی دیگرعضو این استارتاپ نیز با اشاره به نگاه بین المللی به این تکنولوژی عنوان می کند که سیاست های کشاورزی جهانی بر کشت هیدروکونیک تاکید داشته و تسهیلات و استقبال 70درصدی را به همراه دارد. چرا که با گذشت زمان، خاک رفته رفته فقیر و شور می شود و ظرفیت تولید محصول مناسب را از دست می دهد.

او درباره مزیت رقابتی این استارتاپ به تولید محصول با کیفیت مبتنی بر کشاورزی بدون خاک، صرفه جویی در مصرف آب، دقت علمی زیاد و قیمت بصرفه (10درصد قیمت مشابه خارجی)  و ... اشاره می کند و معتقد است گارانتی محصولات و پشتیبانی مداوم درصورت بروز مشکل ویژگی ارزشمندی است که نمونه های خارجی ازآن بی بهره هستند.همچنین فرایند کار به نحوی است که نیاز به اتصال مداوم به  برق نداشته و حتی بصورت دستی توسط کاربر قابل رصد و بررسی است درصورتیکه محصول خارجی خودکار و آنلاین عمل می کند.

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.