clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر شتابدهی
event
1398/09/12
edit
کد خبر : 15,857

حضور پژوهشگاه فضایی ایران با ماهواره ناهید۱ در باکوتل

rate_review
446 کلمه - زمان مطالعه: 2 دقیقه و 24 ثانیه
پژوهشگاه فضایی ایران با ارائه طرح‌هایی چون ماهواره ناهید ۱، بالن مخابراتی، پروژه‌های سنجشی خود و برخی دیگر فناوری‌ها در نمایشگاه باکوتل شرکت کرده است.

descriptionتوضیحات بیشتر

عصر آی.سی.تی، جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه باکوتل با اخصاص سالنی حضور فعالی داشته که در آن برخی از سازمان های تابعه وزارت ارتباطات از جمله سازمان فناوری اطلاعات و پژوهشگاه فضایی ایران و نیز تعدادی از شرکت‌های استارت‌آپی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری حضور دارند.

باکوتل به طور سالانه در شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان و با حضور ذی‌نفعان بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود و مکان اصلی برای نمایش تولیدات و خدمات حوزه فناوری اطلاعات است. این نمایشگاه نه‌تنها بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری اطلاعات در حوزه خزر است، بلکه پلتفرم منحصربه‌فردی برای شبکه‌سازی در تجارت به شمار می‌رود که زمینه ارتباطات بسیار مستحکمی را فراهم می‌آورد.

در بیست و پنجمین دوره این نمایشگاه در دست برگزاری، ۲۰۰ شرکت کننده از ۲۰ کشور از جمله آذربایجان، چین، فنلاند، سوئیس، اوکراین، بلاروس، ایتالیا، ایران، امارات متحده عربی، اسلوونی، روسیه، ایالات متحده آمریکا، ترکیه، فرانسه، کرواسی حضور دارند و پژوهشگاه فضایی ایران نیز برای ارائه محصولات و خدمات خود در سالن مرتبط با وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه شرکت‌کرده است.

امسال بخش دولتی آذربایجان در مقیاس بزرگی در باکوتل شرکت کرده و آذرپست، آذرمارکا، آژانس نوآوری، آذتله‌کام، آذین‌تله‌کام، ارتباطات تلفنی باکو، مرکز پردازش داده و غیره در غرفه وزارت حمل ونقل، ارتباطات و فناوری‌های بالای جمهوری آذربایجان حضور دارند.همچنین، آژانس توسعه تجارت‌های کوچک و متوسط جمهوری آذربایجان نیز در باکوتل شرکت کرده‌ است.

باکوتل بزرگ‌ترین رویداد در آذربایجان برای دیده شدن ایده‌های جدید است. به نحوی که امسال، حدود ۵۰ استارت‌آپ از آذربایجان در این نمایشگاه شرکت کرده و پروژه‌های خود را در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهند. در همین حال محدوده وسیعی از خدمات مخابراتی با کیفیت بالا توسط اپراتورهای مخابرات ماهواره‌ای مانند آذرکاسموس و شرکت مخابرات ماهواره‌ای روسی در این نمایشگاه ارائه شده است.

در این نمایشگاه پلتفرمی مدرن برای ارتباط، گفتگو و یافتن راه‌حل‌های موثر وجود دارد که در «زون نوآوری» و «زون ارائه» رویدادهای جالبی برگزار می‌شود.

سخنرانی‌های فناوری باکوتل در قالب دومین پلتفرم گفتگوی بین‌المللی نیز از جمله برنامه‌های این نمایشگاه است که شامل موضوعاتی مانند زنان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نقش مدرسه و دانشگاه در شکل‌گیری متخصصان فناوری اطلاعات می شود.

در همین حال قرار است، برای اولین بار بزرگ‌ترین روبوپارک در این نمایشگاه عرضه شود که موضوعات آن شامل ربات انسان‌نمای پپر، ربات‌های ماهی، هنرمند ربات مشهور، مسابقات رباتیک، زون فضایی و ... است.

میزبانی تهران از کمیسیون اقتصادی ایران و ترکیه در حوزه ICT

گفتنی است؛ محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه افتتاح بیست و پنجمین نمایشگاه باکوتل در گفت و گو با ایرنا گفته است: شرکت‌های ایرانی با توان بسیاری خوبی در نمایشگاه باکوتل شرکت کرده‌اند، مذاکراتی از قبل داشتیم و طی فراخوانی با هماهنگی طرف آذربایجانی، ۱۴ شرکت ایرانی فعال در حوزه‌های مختلف اعم از تولید تجهیزات مخابراتی تا حوزه خدماتی ارتباطات و فناوری اطلاعات و استارتاپی حضور پیدا کردند.

به گفته او، این شرکت‌ها از قبل حضورشان را با شرکای محتمل جمهوری آذربایجان انجام دادند تا در اینجا بازارشان را گسترش و فعالیت خود را توسعه بدهند.

آذری جهرمی بیان کرده است: به دنبال ملاقات‌های دو جانبه با وزیر ارتباطات ترکیه، بنا شد کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در حوزه آی.سی.تی را هفته آینده در تهران میزبانی کنیم و هیاتی با مسوولیت معاون وزیر ارتباطات ترکیه به ایران خواهد آمد.

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.