clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر شتابدهی
event
1398/10/14
edit
کد خبر : 16,738
گفت‌وگو /

برپایی رویداد بایومد کمپ با حمایت ستاد زیست فناوری معاونت علمی

rate_review
475 کلمه - زمان مطالعه: 2 دقیقه و 33 ثانیه

create فاطمه کامکار

رویداد «بایومد کمپ»، بوت کمپ حوزه تجهیزات پزشکی است که توسط شتابدهنده اکسیژن مرکز نوآوری نوترینوی دانشگاه علم و صنعت و با حمایت ستاد زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار می شود.

descriptionتوضیحات بیشتر

عصر آی.سی.تی، رویکرد بایومد کمپ، پرورش نیروی انسانی متخصص در حوزه تجهیزات پزشکی بوده و اولین دوره این رویداد یکماهه، بهمن ماه سال جاری کلید می خورد.

امیرحسین خان محمدی، مدیرعامل شتابدهنده اکسیژن درباره تقویم برپایی این رویداد در گفت و گو با عصر آی سی تی درباره تقویم برپایی این رویداد گفت: بایومد کمپ اول، یک مجموعه رویداد بوده که با موضوع پرورش نیروی انسانی در حوزه تجهیزات پزشکی، دو روز آخرهفته بهمن ماه در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می شود. این رویداد قرار است، سال آینده نیز تداوم داشته باشد و به مباحث موردنیاز مهندسی پزشکی، چون بازاریابی و فروش تجهیزات پزشکی، پرورش نمایندگان علمی حوزه دارو و پرورش نیروی انسانی حوزه غذا و کشاورزی بپردازد.

به گفته خان محمدی، مدل برپایی این رویداد به این ترتیب است که ابتدا نیازسنجی و ارزیابی شاخص های کلیدی شرکت ها و نهادهای فعال حوزه پزشکی صورت گرفته و سپس بایومدمکپ با برپایی کارگاه های آموزشی تخصصی این ظرفیت ها را در سرمایه های انسانی ایجاد می کند.

او در پاسخ به این پرسش که جامعه هدف این رویداد را چه طیفی شامل می شوند، عنوان کرد: دانش آموختگان رشته های مهندسی برق، مکانیک ، پزشکی، مواد و متالوژی، جامعه هدف این طرح در نظر گرفته شده اند. البته شرکت در بایومدکمپ برای عموم علاقه مندان آزاد است اما جامعه هدف رویداد، با حمایت ستاد زیست فناوری معاونت علمی از تخفیف ویژه برخوردار می شوند. بدین ترتیب که فارغ التحصیلان رشته های مرتبط ازطریق ثبت نام مجازی در لینک دوره ها و موفقیت در آزمون شخصیت شناسی نئو، می تواند از تخفیف یک میلیون تومانی این دوره یکماهه برخوردار شوند.

خان محمدی با بیان اینکه در خروجی این دوره تخصصی، اصول اولیه حرفه ای به کارآموزان آموخته می شود، گفت: پس از اخذ آزمون نهایی، کارنامه و گواهینامه مهارتی 50نفر برتر به 240شرکت فعال پزشکی ارسال می شود تا در تامین نیروی انسانی مورداستفاده قرار گیرد و قطعا دوره های تکمیلی  توسط نهادهای مربوطه ارائه می شود.

مدیرعامل اکسیژن ادامه داد: براین اساس با نهادهای فعال حوزه تجهیزات پزشکی چون پویندگان راه سعادت، ارکیدفارمد، مهندسی زیستی آروکو، دفتر سلامت دانشگاه شریف، شتابدهنده سکو، مرکز نوآوری طپش و ... برای شناسایی نیازهای منابع انسانی جلساتی برگزار شده است.

او سیلابس آموزشی این رویداد را در دوبخش مهارتهای نرم و سخت عنوان کرد و توضیح داد: شناخت استانداردهای CE، FDA و ISO13485 ، عیب یابی تجهیزات پزشکی، مدیریت ریسک در تولید، شناخت بازار مواد قطعات، آشنایی با قوانین و ضوابط ملی، امکان سنجی تولید، معرفی صنعت تجهیزات پزشکی و حوزه کارکردی در بخش مهارتی سخت افزاری موردتوجه در رویداد اول است. همچنین در بخش نرم نیز کارگاه های خلاقیت و حل مسئله، شخصیت شناسی، فرهنگ سازمانی و سازگارپذیری، حل تعارض، و رفتار حرفه ای در کار آموزش داده می شود.

خان احمدی در معرفی اساتید و مربیان بایومدکمپ عنوان کرد: امیر نفریه، مدیر منابع انسانی شرکت بین المللی مای بیبی، مربی رفتار سازمانی دوره اول بوده و داریوش سنقری کارشناس جذب و استخدام شرکت های تجهیزات پزشکی، مربی کارگاه شخصیت شناسی است. حنیف سالم کار مدیرمنابع انسانی ارکیدفارمد، فرهنگ سازمانی و محمودرضا مرآتی مدیر تحقیق و توسعه پویندگان راه سعادت نیز استانداردهای بین المللی را آموزش می دهند. برپایی کارگاه کاردکردی بازاریابی و امکان سنجی تولید نیز برعهده داوود معتمد، مدیر شرکت مهندسی زیستی آرکو خواهد بود.

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.