clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر شتابدهی
event
1398/12/24
edit
کد خبر : 18,827

حمایت مالی طرح «زیست_نو» از کسب و کارهای مبتنی بر صنایع خلاق

rate_review
488 کلمه - زمان مطالعه: 2 دقیقه و 36 ثانیه
یک صندوق پژوهش و فناوری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و چند سرمایه گذار به دنبال حمایت از ایده های نوآوران و کارآفرینان و همچنین توسعه فعالیت‌های فرهنگ بنیان و کسب و کارهای مبتنی بر صنایع خلاق از طریق تامین مالی و سرمایه‌گذاری هستند.

descriptionتوضیحات بیشتر

عصر آی.سی.تی،  با توجه به شیوع کرونا و به منظور تسهیل دسترسی افراد در خانه و توسعه کیفی این خدمات، صندوق پژوهش و فناوری سپهر با هدف تسهیل دسترسی هموطنانِ در خانه و لزوم به کارگیری راهکارهای نرم برای ماندن در خانه و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، در نظر دارد تا در طرح «زیست_نو» از کسب و کارهای مبتنی بر صنایع خلاق حمایت مالی به عمل آورد.

شرکت‌های دارای محصول تولید شده یا خدمات فعال می توانند ایده‌های خود را در حوزه های «بازی‌های موبایلی خانوادگی و گروهی تحت شبکه وب»، «تولید و محتوای طنز و سرگرمی صوتی و تصویری»، « انیمیشن»، «کتاب صوتی و الکترونیکی»، «ابزارک های کاربردی»، «سکوهای آموزش بر خط و محتوی دانش آموزی»، «طراحی و تولید عروسک و اسباب بازی خلاقانه»، «بازی های رومیزی»، «محتوای واقعیت افزوده و واقعلیت مجازی» ارائه کنند.

صندوق پژوهش و فناوری سپهر برای این منظور حداکثر دو میلیارد ریال برای هر کسب و کار برگزیده در نظر گرفته است.

شرکت های دارای محصول تولید شده یا خدمات فعال می توانند با ارائه طرح کسب و کار خود از طریق درگاه های ارتباطی ایمیل  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید در این طرح شرکت کنند.زمان ارسال طرح تا ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ ادامه دارد.

در این میان صندوق نوآوری و شکوفایی خارج از روال معمول از شرکت‌های دانش بنیان برای مقابله با کرونا حمایت کرده و سه نوع تسهیلات ارائه می‌دهد که شرکت‌ها می‌توانند در زمینه طراحی و ساخت ماسک، دستگاه‌ها و محصولات ضد عفونی کننده، نرم‌افزار‌های مدل سازی و شبیه سازی، کیت و دارو ایده‌های خود را ارائه کنند.

گفتنی است؛ شرکت‌های دانش بنیانی نیز در این مدت توانسته اند محصولاتی برای مقابله با ویروس کرونا تولید کنند. به عنوان مثال یک شرکت وارد فاز پژوهشی تولید «کیت تشخیص ویروس کرونا Corona Virus Rapid Test» را طی کرده و به زودی این محصول وارد بازار خواهد شد. شرکت دیگری نیز در حال تولید «کیت تشخیص ویروس کرونا PCR» می‌باشد که در آینده‌ای نزدیک وارد بازار خواهد شد.

اپلیکیشن‌های سلامت به کمک خانواده‌ها می‌آیند

با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشورو نگرانی خانواده‌ها به خصوص مادران نوزا و بانوان باردار، انجمن علمی مامایی کشور با همکاری اپلیکیشن و وب سایت نوکو که در حوزه خانواده و سلامت  فعالیت می‌کند اقدام به اطلاع‌رسانی صحیح و آنلاین به خانواده‌ها و به خصوص خانم‌ها کند.

در این طرح ملی، بیش از یکصد نفر از کارشناسان مجرب و متخصص انجمن علمی مامایی، آمادگی کامل اطلاع رسانی و مشاوره آنلاین به متقاضیان ، در حوزه سلامت جسمانی و روانی را از طریق این اپلیکیشن خواهند داشت به گونه‌ای که  بابت درخواست هر متقاضی یک کارشناس یا مشاور تا ٢۴ ساعت و بطور آنلاین در اختیار درخواست کننده قرار می‌گیرد و پاسخگوی سوالات وی خواهد بود. همچنین علاوه بر مشاوره آنلاین ، صدها محتواهای ویدیویی آموزشی در حوزه بهداشت، مراقبت و سلامت نیز از طریق این اپلیکیشن در دسترس خانواده‌ها و کاربران قرار داده می‌شود.

به همین منظور جهت برخورداری از خدمات طرح فوق و انجام مشاوره رایگان و انلاین سلامت جسمی و روحی از بخش سرویس‌های اپلیکیشن نوکو می‌توانید استفاده کنند.

گفتنی است، اپلیکیشن نوکو که در حوزه خانواده و سلامت  فعالیت می‌کند افتخار همکاری با ده‌ها بیمارستان، پزشک ، متخصص و انجمن‌های علمی حوزه سلامت را در کارنامه خود دارا بوده  و از طرف معاونت علمی ریاست جمهوری نیز به عنوان شرکت خلاق معرفی گردیده و دارای لوح تقدیر به عنوان برگزیده کشوری از جشنواره رسانه‌های دیجیتال است.

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.