clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر شبکه های اجتماعی
event
1403/04/12
edit
کد خبر : 35,202

اپلیکیشن تلفن همراه ایرانداک راه‌اندازی می‌شود

rate_review
313 کلمه - زمان مطالعه: 1 دقیقه و 44 ثانیه
رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) از راه‌اندازی و قابلیت نصب اپلیکیشن (برنامه کاربردی) موبایل ایرانداک طی دو هفته آینده خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این اپلیکیشن انتظار می‌رود که میلیون‌ها نفر آن را نصب و استفاده کنند.

descriptionتوضیحات بیشتر

عصر آی.سی.تی،«محمد حسن‌زاده» روز دوشنبه در دومین همایش مدیران فناوری اطلاعات و مراکز آپا (آگاهی‌رسانی، پشتیبانی، امداد برای آسیب‌پذیری‌ها و حوادث امنیتی سایبری) دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، درباره حکمرانی فناوری اطلاعات گفت: ارزش‌آفرینی، بهبود خدمات، همکاری و بهره‌وری در واقع سه کلیدواژه عرصه‌ها و مسئولیت‌های حکمرانی فناوری اطلاعات است

که اگر بتوانیم آنها را در سازمان محقق کنیم، می‌توان گفت که حکمرانی فناوری اطلاعات اتفاق افتاده است.

وی چالش اصلی حکمرانی فناوری اطلاعات در سازمان‌های ایرانی را چالش‌های پیرامونی شامل پشتیبانی، امنیت و یکپارچگی و همچنین چالش داخلی دانست و گفت: به منظور رفع این مسائل، در ایرانداک پنج تدبیر برای این حکمرانی در نظر گرفتیم که تمرکز و تقویت توانمندی‌ها و سیاست جبران خدمت از جمله آنهاست.
وی، ایرانداک را سرحلقه نظام علم و فناوری و نوآوری کشور دانست و گفت: در حوزه هوش مصنوعی اگر کسی بخواهد کار کند به طور قطع به دیتا نیاز دارد که در ایران قوی‌ترین، پربارترین و غنی‌ترین دیتا در ایرانداک موجود است.
حسن‌زاده تصریح کرد: ایرانداک برای تسهیل هوش مصنوعی، پیکره‌های زبانی را طراحی کرده است.

پخش جلسات دفاع پایان‌نامه و رساله دانشجویان از تلویزیون

وی از کسب رتبه چهارم کشوری در ۱۰ دوره ارزیابی خدمات الکترونیکی خبر داد و گفت: برای مردمی‌سازی و ترویج پایان‌نامه‌نویسی قرار است با همکاری صدا و سیما و با برپایی رویدادی در این زمینه جلسات دفاعی دانشجویان از شبکه چهار به شکل عمومی پخش شود.
حسن‌زاده درباره آزمایشگاه روبوداک این سازمان نیز گفت: در حال تسری دادن خدمات این آزمایشگاه رباتیک به سامانه‌های متصل به ایرانداک هستیم.

رئیس ایرانداک از برگزاری اولین المپیاد معماهای ریاضی و منطقی در این سازمان خبر داد و گفت: برگزاری پنجمین کنفرانس هوشمندسازی و مراسم اعطای هشتمین جایزه ملی فناوری اطلاعات را دستور کار داریم.

گردهمایی یک روزه مدیران فناوری اطلاعات و مراکز آپا (آگاهی‌رسانی، پشتیبانی، امداد برای آسیب‌پذیری‌ها و حوادث امنیتی سایبری) دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی کشور با محوریت «هوشمندسازی و تحول دیجیتال در آموزش عالی» و با حضور شماری از مدیران وزارت علوم، فرهنگستان علوم، مراکز دانشگاهی و پژوهشی، سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه، مرکز ملی فضای مجازی، سازمان فناوری اطلاعات ایران به میزبانی دانشگاه الزهرا (س) در حال برگزاری است.



منبع: ایتنا

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.