clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر شتابدهی
event
1399/01/10
edit
کد خبر : 19,172

خدمات رایگان استارتاپ های فضایی به کشاورزان

rate_review
156 کلمه - زمان مطالعه: 0 دقیقه و 52 ثانیه
رئیس سازمان فضایی کشور و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از خدمات فضایی استارتاپ های این حوزه به کشاورزان در زمان قرنطینه خانگی در پی شیوع ویروس کرونا خبر داد.

descriptionتوضیحات بیشتر

عصر آی.سی.تی، مرتضی براری با انتشار یک پست در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت:« از راه‌اندازی استارت‌آپ های حوزه فضایی زمان زیادی نمی‌گذرد، اما این جوانان خلاق و باانگیزه در همین زمان کوتاه به بلوغی رسیده‌اند که علاوه بر ارائه خدماتی کاربردی و مؤثر به کشور، در راستای مسئولیت اجتماعی خود نیز نقشی بسزا ایفا می‌کنند.»

او عنوان کرد: «در این روزها که توصیه می‌شود در خانه بمانیم، استارت‌آپ کشتیار با استفاده از داده‌های ماهواره‌ای، نظارت بر اراضی کشاورزی را به صورت رایگان برای کشاورزان عزیز انجام می‌دهد. این اقدام شایسته آنها جای تقدیر و سپاس دارد.»

گفتنی است یکی از بزرگ‌ترین و پرپتانسیل‌ترین حوزه‌های مخاطب استارتاپ های فضایی، حوزه کشاورزی است. در دسته دولتی حوزه کشاورزی استارتاپ ها می‌توانند فعالیت‌هایی از قبیل تخمین سطح زیر کشت یک محصول تا دادن مشاوره به کشاورز را داشته و مشاوره ها می‌تواند در حوزه دادن الگوی کشت به کشاورز و یا مشاوره پایش سلامت باشد. به طور کلی این بخش بیش تر در حوزه تولید تاثیرگذار است تا توزیع.

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.