clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر شتابدهی
event
1399/08/26
edit
کد خبر : 24,228
ویژه /

حمایت 9۰ میلیون تومانی «بوم‌واره» از استارتاپ‌ها

rate_review
387 کلمه - زمان مطالعه: 2 دقیقه و 6 ثانیه
طرح «بوم‌واره» یکی از طرح های حمایتی سامانه ایران نوآفرین است که با رویکرد حمایت های غیرنقدی از استارتاپ ها تا 90میلیون تومان تسهیلات را به کسب و کارهای نوپا ارائه می دهد.

descriptionتوضیحات بیشتر

به گزارش عصر آی.سی.تی، «بوم واره» یکی از بخش های سامانه «ایران نوآفرین» است که استارتاپ‌ها با ثبت‌نام در آن می توانند از ۶۰ تا ۹۰ میلیون تومان خدمات رایگان دریافت کنند.

نگاهی به سامانه ایران نوآفرین

سامانه ایران نوآفرین توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس ماده ۱۱ مصوبه حمایت از شرکت‌های نوپا به عنوان درگاه واحد ارائه خدمات به زیست‌بوم نوآوری کشور راه اندازی شده است.

این سامانه از خردادماه سال گذشته آغاز به کار کرده و چشم‌اندازی که توسط وزارت ارتباطات برای این طرح در نظر گرفته شده، اینکه به پنجره واحدی برای ارائه خدمات به حوزه نوآفرینی کشور تبدیل شود. ایجاد پایگاه داده یکپارچه و جامع برای نگهداری و تحلیل اطلاعات برای سیاست‌گذاری صحیح و کلان نیز از دیگر انتظاراتی است که از سامانه نوآفرین می‌رود.

مهیا کردن زیرساخت ارائه تسهیلات غیرنقدی برای کسب و کارها در قالب خدمت بوم‌واره، تخصیص کدپستی مجزا برای شرکت‌های مستقر در فضای کار اشتراکی، ایجاد معافیت‌های مالیاتی برای حمایت از کسب و کارها، صدور کارت نوآفرین، درگاه پرداختی سداد از جمله خدماتی است که از سوی نوآفرین در اختیار کسب و کارها قرار می‌گیرد.

نوآفرین با ۶۲۷ طرح، صدور ۶۵۰ کارت نوآفرین، ارائه ۱۸۹ وام اضطراری، ۱۲۶ بسته حمایتی دولت از آسیب‌دیدگان کرونا، تعریف ۶۱۶ کدپستی فضای کار اشتراکی خدماتی است که سامانه نوآفرین آنها را برای کسب وکارها تعریف کرده است.

ثبت نام دوهزار و ۶۳۳ نفردر بوم‌واره

تا کنون دوهزار و ۶۳۳ ثبت‌نام در طرح حمایتی بوم واره نوآفرین ثبت‌نام کرده‌اند که استان تهران با ۲۶ شرکت در رتبه نخست قرار دارد.

براساس طرح بوم واره شرکت‌های بزرگ‌تر با استارتاپ‌های نوآمده روابط کاری را نیز آغاز می‌کنند و گاه شاید برای نخستین بار طعم خدماتی که پیش از این سرویس دهندگان خارجی دریافت می‌کردند، برخوردار شوند.

کسب و کارهای نوپا برای دریافت این خدمات کافی‌ است استارتاپ خود را در سامانه نوآفرین وزارت ارتباطات به ثبت برسانند و پس از آن از طریق پلتفرمی که درنظر گرفته شده،  بستری فراهم شده تا شرکت‌های بزرگ و متوسط ارائه دهنده خدمات، محصولات خود را به‌صورت رایگان و نیم بها به کسب و کارهای نوپا ارائه دهند. این طرح خردادماه امسال با افتتاحیه رئیس جمهوری شروع به کار کرده و ۶ ماه از آغاز فعالیت آن می‌گذرد.

رویکرد حمایتی این طرح ارائه حمایت های غیرنقدی بوده چنانکه تجربیات سیاست‌گذاری جهانی نشان می‌دهد بسته‌های تشویقی و حمایتی موفق دو ویژگی کلیدی شامل غیر مالی بودن وغیرمستقیم بودن است.

در واقع به استارتاپ‌ها پول و تسهیلاتی ارائه نمی‌شود  و حمایتها به صورت غیرمستقیم ارائه می شود؛ به این ترتیب ارائه دهندگان خدمات می‌توانند درخواست ارائه خدمت داشته باشند و استارتاپ‌های می‌توانند آن را دریافت کنند. که این در واقع بازاری برای خدمات به شکل B2B و بین شرکتی ارائه شده و  تا کنون حدود ۵.۶۰۰ میلیون تومان خدمت در قالب طرح بوم‌واره به کسب و کارها ارائه شده است.

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.