clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر شتابدهی
event
1399/10/15
edit
کد خبر : 25,011

حمایت دولت از ۱۵ استارتاپ برتر الکام استارز ۹۹

rate_review
388 کلمه - زمان مطالعه: 2 دقیقه و 6 ثانیه
دولت از ۱۵ استارتاپ برتر ششمین دوره الکام استارز که امسال به صورت مجازی برگزار می شود، با خدمات و تسهیلات ویژه ای حمایت می کند.

descriptionتوضیحات بیشتر

عصر آی.سی.تی، رویداد الکام استارز امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا از ۲۹ دی ‌ماه تا ۲ بهمن ماه به صورت آنلاین برگزار می‌شود.
ششمین دوره الکام استارز با بررسی اطلاعات و مدارک شرکت‌کنندگان از ۱۶ دی‌‌ماه آغاز به کار کرده و زمان‌بندی ارائه پیچ و جلسات مشاوره و سرمایه‌گذاری بین روزهای ۱۷ تا ۱۹ دی  انجام می‌شود.
دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال در معاونت علمی ریاست جمهوری در دومین نشست خبری الکام استارز که به صورت آنلاین برگزار شد، اظهار کرد: دولت در الکام استارز ۹۹ از ۱۵ استارتاپ برتر بویژه در پنج موضوع هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، مجازی سازی زندگی، بلاکچین و راه‌حل‌های مشکلات کرونا حمایت می کند.
مهدی محمدی با اشاره به سهم ۲۰ درصدی اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها مطرح کرد: فناوری دیجیتال از ترندهای آینده دنیا بوده اما در ایران سرمایه‌گذاران به خاطر شرایط کشور به سختی در آن ورود می‌کنند و نقش دولت در این زمینه ایجاد اعتماد با پیش‌قدم شدن در سرمایه گذاری در این بخش است.
وی خاطرنشان کرد: البته دولت نباید در بازارهایی که عرضه و تقاضا، مکانیزم مشارکت و حتی جذب سرمایه وجود دارد، ورود کند.

*جوایز و تسهیلات منتخبان
محمدی درباره جوایزی برگزیدگان رویداد عنوان کرد: ۱۵ تیم استارتاپی با جایزه ۱۰ میلیون تومانی برای هر تیم مورد تقدیر قرار می گیرند که در مجموع ۱۵۰ میلیون تومان جایزه را دربرمی گیرد. همچنین به ده تیم اول تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی و برای ۵ تیم برتر فعال هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، مجازی سازی زندگی، بلاکچین و راه‌حل‌های مشکلات کرونا تسهیلاتی بلاعوض تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
به گفته محمدی سرمایه‌گذاری مشترکی میان صندوق نوآوری و شکوفایی و ۹ صندوق سرمایه‌گذاری برای تیم های برگزیده درنظر کرفته شده و اگر هر تیمی بتواند یکی از ۹ صندوق سرمایه‌گذاری را راضی به سرمایه‌گذاری کند تا ۴ برابر سرمایه‌گذاری مشترک با آن صندوق مذکور انجام خواهد گرفت.
محمدی همچنین تکمیل کرد: ۱۵ تیم منتخب در الکام‌استارز می‌توانند تا سقف ۲۰ میلیون تومان از خدمات و تسهیلات سامانه ویژه این رویداد استفاده کنند.

*جذب سرمایه گذار در آوردگاه سرمایه
آوردگاه سرمایه یکی از بخش های الکام‌استارز است که امسال به صورت آنلاین برگزار می‌شود. سجاد جهانگرد، مسئول بخش آوردگاه سرمایه این دوره از الکام استارز گفت: این بخش یکی از اجزای اصلی الکام استارز محسوب می‌شود و کمک می‌کند سرمایه‌گذاران با استارتاپ‌ها و کسب‌کارهای نو آشنا شوند و بتوانند روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند.
وی ادامه داد: به همین منظور الکام استارز در نظر دارد با دریافت اطلاعات کسب‌‌کارها و ارائه آنها به سرمایه‌گذاران کمک کند تا جذب سرمایه و سرمایه گذار با سهولت بیشتری برای استارتاپ‌ها انجام گیرد. این برنامه نیز همانند سایر برنامه‌های جانبی الکام استارز، به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.
طبق توضیحات «آرش برهمند»، مدیر اجرایی الکام استارز، همه مراحل این دوره، از ثبت‌نام تا ارائه و داوری به صورت اینترنتی برگزار می‌شود. در این دوره فعالیت‌های جانبی پرکاربردتر شامل الکام‌پیچ یا بخش مسابقه، پاویون شتاب و آوردگاه سرمایه یا بخش جذب سرمایه ارائه می‌شود.

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.