clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر شتابدهی
event
1399/03/20
edit
کد خبر : 20,805
با افتتاح مرکز نوآوری و کارآفرینی شهری

اولین استارتاپ فعال در گردشگری سلامت آغاز به کار کرد

rate_review
601 کلمه - زمان مطالعه: 3 دقیقه و 10 ثانیه
اولین استارتاپ فعال در حوزه گردشگری سلامت با افتتاح مرکز نوآوری و کارآفرینی شهری امروز، سه شنبه ۲۰ خرداد در بوستان جمشیدیه آغاز به کار کرد.

descriptionتوضیحات بیشتر

عصر آی.سی.تی، افتتاحیه اولین استارتاپ گردشگری با حضور سید حمید موسوی شهردار منطقه یک، سید مالک حسینی سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، جمعی از مدیران وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها ساعت ۱۰ صبح در بوستان جمشیدیه برگزار شد.

مرکز خدمات اجتماعی شهرداری منطقه یک با بهره گیری از ظرفیت‌های تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان اقدام به راه اندازی مرکز رشد، نوآوری و کارآفرینی شهری در حوزه گردشگری کرده تا با استفاده از ایده‌های نو نخبگان دانشگاهی اقدام به توسعه کارآفرینی در این حوزه نماید.

استفاده از نوآوری برای تسهیل گردشگری

شهردار منطقه یک تهران در این مراسم اظهار کرد: منطقه یک تهران به دلیل پتانسیل بالایی که دارد می تواند تبدیل به قطب گردشگری کشور شود.

حمید موسوی تصریح کرد: هدف مرکز نوآوری و کارآفرینی تسهیل در امر گردشگری است یعنی کمک به افرادی که انگیزه، علم و هدف دارند اما به دلیل نداشتن سرمایه از کار بازماندند.

وی با اشاره به توسعه گردشگری سلامت و سه قطب درمان کرونا در شمال تهران گفت: بیمارستان های بزرگی چون مسیح دانشوری، طالقانی و شهدای تجریش در این منطقه بخش اعظمی از بیماران کرونایی را تحت درمان قرار داد و منطقه با وجود این مراکز و دیگرمراکز درمانی معتبر در منطقه می تواند در گردشگری سلامت پیشرو باشد.

موسوی افزود: در حال حاضر راهکارهای درآمدی منطقه مانند فروش تراکم دیگر جوابگوی هزینه ها نیست و باید به سمت درآمدهای پایدار و متناسب با محیط زیست برویم که توسعه گردشگری یکی از این راهکارهاست.

وی گفت: مرکز نوآوری و کارآفرینی شهری یکی از این مراکز است که می تواند ایده های نوآور و خلاق گروه های دانش بنیان کم سرمایه در زمینه گردشگری را حمایت کند و بازار فروش محصول را به آنها معرفی و منابع مالی لازم را برای آنها تامین می کند.

شهردار منطقه یک تصریح کرد: این اقدامات در راستای توسعه پایدار و جدا شدن کشور از اقتصاد نفتی و روی آوردن به اقتصاد دانش بنیان راهی مطمئن است.

موسوی با اشاره به اهمیت راه اندازی این مرکز گفت: منطقه یک تهران پنجاه کیلومتر مربع حوزه خدماتی دارد که خوشبختانه حریم حفاظتی قوی آن یکی از بهترین مناطق مستعد گردشگری است. در این منطقه باغ موزه، خانه موزه، مکان های زیارتی، آبشارها و.... وجود دارد که می تواند این منطقه را تبدیل به قطب گردشگری تهران کند.

موسوی با بیان اینکه منطقه یک تهران نباید منحصر به اقشار مرفه باشد وباید  این نگرش تغییر کند، افزود: رویکردی که ما در پیش گرفتیم تغییر سرمایه داری به بخش خدمات و گردشگری است.

او با تاکید بر لزوم توسعه اجتماعی در شمال پایتخت توضیح داد: در بحث توسعه گردشگری ما نیازمند ابزار و زیرساخت هستیم اما چون بافت این منطقه قدیمی است باعث شده شبکه معابر ما بسیار ضعیف باشد و باعت ترافیک روزانه شود به طوری که این منطقه حتی در روزهای تعطیل بین 15 تا 16 ساعت پیک ترافیکی دارد.

موسوی گفت : برای توسعه گردشگری باید زیرساخت های خود را قوی کنیم و سپس به باقی کارها از جمله اتصال خط یک به خط 3، راه اندازی مدل جدید حمل و نقل و ساماندهی ترافیک در مرکز منطقه و... انجام دهیم که البته این کارها به زودی قرار است پیگیری شوند.

شهردار منطقه یک تهران اظهار کرد: توریست سلامت، زائران و گردشگران مذهبی بهترین فرصتی برای تبدیل شدن این منطقه به قطب گردشگری کشور است چرا که بسیاری از مسافران از نقاط مختلف به منطقه یک تهران می آیند که فقط زیارت کنند.

گردشگری سلامت برگ برنده اقتصاد در کرونا

مهدی کریمی، رئیس مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی  نیز در افتتاحیه اولین استارتاپ گردشگری سلامت اظهار کرد: گردشگری سلامت حوزه بسیار گسترده ای است که طبیعت، غذا، خرید و... را دربر می گیرد و این بخش در مسائل درمانی محدود نشده است.

او با بیان اینکه استارت گردشگری سلامت برای اولین بار در منطقه یک تهران زده شده، بیان کرد: قرار است این طرح در سایر مناطق و شهرهای کشور الگو گرفته و اجرا شود.

رئیس مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی  با اشاره به بحران کرونا مطرح کرد: شیوع کرونا در ایران برخلاف همه کشورها که اقتصادشان رو به افول است، باید منجر به بارور شدن اقتصاد کشور شود چرا که ما پتانسیل بسیار بالایی داریم و جوانان با انگیزه ای داریم که می توانند هرکاری انجام دهند.

به گفته کریمی، اشتغال جوانان در حوزه گردشگری  یکی از بهترین راههای توسعه اقتصاد بوده که با وجود ظرفیتها، معمولا در کشور ما به آن توجه چندانی نمی شود. در حال حاضر طرح گردشگری ارزان را استارت زدیم که قرار است در آینده شروع به کار کند و قرار است از بانک محوری به سرمایه محوری برویم.

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.