clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
library_books
عصر شتابدهی
event
1399/03/31
edit
کد خبر : 20,985

بنیان‌گذار استارت‌آپ «توانیتو» در آستانه جهانی شدن

rate_review
251 کلمه - زمان مطالعه: 1 دقیقه و 25 ثانیه
وحید رجبلو، کارآفرین جوان دارای معلولیت۹۸ درصدی، که پلت‌فرم توانیتو را با هدف بهبود زندگی کاربران دارای معلولیت راه‌اندازی کرده است، به تازگی از سوی کمیته غیرانتفاعی بین‌المللی جوانان جهان، به‌عنوان یکی از ۲۰ چهره تاثیرگذار دنیا انتخاب شده است.

descriptionتوضیحات بیشتر

عصر آی.سی.تی، ماموریت کمیته بین‌المللی جوانان جهان (JCI)، فراهم کردن فرصت‌های توسعه برای توانمندسازی جوانانی است که تاثیر مثبتی بر دنیا می‌گذارند. این رویداد معتبر از سال ۱۹۸۳ به‌صورت سالانه، با هدف معرفی ۱۰ جوان شایسته و تاثیرگذار دنیا برگزار می‌شود و تاکنون افراد معروفی مانند الویس پریسلی، جکی چان، جان اف کندی و... از سوی این موسسه به‌عنوان چهره‌های تاثیرگذار و موفق سال انتخاب شده‌اند. این اولین بار است که یک ایرانی در چنین رویدادی کاندیدا می‌شود.

وحید رجبلو برای راهیابی از جمع ۲۰ نفره کاندیداها به ۱۰ نفر پایانی، نیاز به حمایت و رای مردمی دارد. او در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف، راه‌های شرکت در این رویداد و رای‌دهی را به اشتراک گذاشته است. علاقه‌مندان می‌توانند برای حمایت از وی و رای به وحید رجبلو به‌عنوان نماینده ایران در این رویداد، به این صفحات مراجعه کنند. رجبلو از ۳ سال پیش با راه‌اندازی پلت‌فرم توانیتو که بستر تسهیل خدمات‌رسانی به توان‌جویان است، توانسته ۱۷ شغل مستقیم و هزار شغل غیر مستقیم ایجاد کند.

توانیتو اکنون نزدیک به یک هزار خدمات‌دهنده فعال دارد که در حوزه‌های سلامت، پزشکی، توانبخشی، آموزش و خدمات عمومی به کاربران این پلت‌فرم سرویس‌دهی می‌کنند. فراهم کردن چنین امکان آنلاینی، می‌تواند نقش بسزایی در تسهیل و رفاه جمعیت ۱۴ هزار نفری توان‌جویان دارای معلولیت و بدون معلولیت داشته باشد. تلاش و میل به پیشرفت با وجود تمام سختی‌ها و محدودیت‌ها، در سال‌های اخیر رجبلو را به الگویی مثال‌زدنی در ایران و جهان تبدیل کرده است.

در فضایی که کمترین حمایتی از افراد دارای معلولیت صورت نمی‌گیرد، حمایت و رای مردم به وی برای موفقیت در این رویداد، می‌تواند نقطه عطفی در مسیر زندگی شخصی و شغلی این کارآفرین جوان باشد.

 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.