clear
جدیدترین اخبار
ما را در تلگرام دنبال کنید
near_me
ویژه
library_books
عصر شتابدهی
event
1399/04/11
edit
کد خبر : 21,273
گزارش /

حمایت صندوق نوآوری از شرکت های خلاق آسیب دیده از کرونا

rate_review
405 کلمه - زمان مطالعه: 2 دقیقه و 12 ثانیه
صندوق نوآوری و شکوفایی طرحی برای با ارائه تسهیلات از شرکت های خلاق آسیب دیده از کرونا حمایت می کند.

descriptionتوضیحات بیشتر

عصر آی.سی.تی،  دبیرخانه برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق، صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه فعالیت‌های حمایتی خود در حوزه مقابله با ویروس کرونا، در گام اول تامین مالی شرکت‌های فعال در حوزه ساخت تجهیزات و لوازم مرتبط و همچنین حمایت و کمک به تداوم کسب‌وکار شرکت‌های دانش بنیان کوچک، شتابدهنده‌ها و تأمین‌کنندگان فضاهای کار اشتراکی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونار ار در دستور کار قرار داد.
در گام دوم طرح، صندوق با هدف کمک به تداوم کسب و کارهای خلاق کوچک آسیب دیده در کرونا که نیروی انسانی کمتر از 50 نفر یا فروش کمتر از 20 میلیارد ریال در سال گذشته داشته اند، تسهیلاتی با شرایط ویژه را طراحی و اجرا می‌کند.
در الزامات عمومی این طرح آمده، شرکت های خلاق که سال تأسیس آنها قبل از تابستان سال 1397 است، مشمول تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی هستند.
شرکت خلاق، شرکت‌های تاییدشده دبیرخانه برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستند.
مشمولان برای برخورداری از این تسهیلات می بایست رسید پرداختی بیمه 6 ماه آخر سال 98 را به همراه لیست بیمه 6 ماهه همین سال را ارائه کنند.
همچنین منظور از شرکت خلاق کوچک در این طرح، شرکت های دارای تأییدیه دبیرخانه برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق که کمتراز 50 نفر نیروی انسانی یا کمتر از 20 میلیارد ریال فروش در سال 98 داشته باشند و در صورت دارا بودن یکی از شرایط زیر از این تسهیلات برخوردار می شوند.
در دیگر شرایط این تسهیلات آمده است که باید نسبت فروش زمستان سال 98 به فروش کل سال 98 از 80 درصد این نسبت در سال 97 کمتر باشد.
همچنین در کسب و کارهای مجازی مبتنی برفناوری اطلاعات، رتبه الکسا یا میزان نصب یا کاربر فعال آنها در اسفند ماه سال 98 نسبت به آذرماه سال 98، 20 درصد کاهش داشته باشد.

نرخ، مبلغ و شیوه پرداخت تسهیلات
تسهیلات با نرخ سود 9% و طی 3 مرحله در مدت 6 ماه به شرکت ها پرداخت می شود و پرداخت مراحل دوم و سوم مشروط بر حفظ اشتغال 90 درصدی میانگین اشتغال در زمستان 98 شرکت می باشد.
مبلغ تسهیلات برای هر شرکت خلاق تا سقف 4 میلیارد ریال و بر مبنای هزینه‌های ثبت شده در اظهارنامه مالیاتی سال 97، میزان فروش یا هزینه های حقوق و دستمزد پرداختی بر اساس لیست بیمه شرکت تعیین می‌گردد.
بازپرداخت تسهیلات پرداخت شده به شرکت ها پس از یک دوره تنفس 6 ماهه و در مدت 12 ماه، به صورت اقساط ماهانه انجام می شود.
تسهیلات تا سقف 2 میلیارد ریال با اخذ چک و سفته و بیش از آن با اخذ چک و سفته ظهر نویسی شده توسط ضامن معتبر قابل پرداخت است.
مشمولان طرح برای بارگذاری اطلاعاتشان باید از نرم‌افزار Google chrome استفاده کرده و مجموع حجم فایل‌های آپلود شده شان نیز باید کمتر از 90 مگابایت باشد.
گفتنی است، برای سایر کسب‌وکارها مانند شرکت‌های بزرگ، واحدهای فناور، خلاق و استارت‌آپ‌ها نیز حمایت‌هایی در نظر گرفته شده است که با تامین منابع لازم به زودی از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی صندوق نوآوری وشکوفایی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت درخواست می توانند با شماره های 42170999 یا 83532474 تماس حاصل فرمایید و یا به سامانه غزال مراجعه کنند.

نظرات (0)

امتیاز 0 خارج از 5 بر اساس 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر بعنوان یک مهمان
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
خبرنامه
با پیوستن به شبکه خبری عصر آی سی تی از آخرین اخبار روز فناوری اطلاعات و ارتباطات آگاه شوید.